سهم استان اصفهان از تربیت ۱۰ میلیون حافظ مشخص شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ میلیون حافظ در کشور تربیت کنیم، گفت: باید سهم هر استان و به ویژه اصفهان از این تعداد مشخص شود تا بتوان هدف‌گذاری بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد علی انصاری صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری که به مناسبت شانزدهمین آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم برگزار شد، با بیان اینکه ۱۶ سال است که این آزمون برگزار میشود، اظهار کرد: این آزمون با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کل کشو ۲۴۱ هزار و ۲۱۱ نفر در این دوره از آزمون شرکت کرده‌اند، افزود: استان اصفهان پس از تهران دارای سهم بالای شرکت‌کنندگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در کشور هیچ کس با قرآن زاویه ندارد، تصریح کرد: اما باید توجه داشت که در سیاستگذاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی باید علمکرد بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ میلیون حافظ در کشور تربیت کنیم، اضافه کرد: باید سهم هر استان و به ویژه اصفهان از این تعداد مشخص شود تا بتوان هدف‌گذاری بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

موسسات قرآنی اصفهان به اتحادیه تبدیل می‌شود

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به جایگاه مناسب موسسات قرآنی در استان اصفهان اضافه کرد: اصفهان تنها استانی است که فعالیت موسسات قرآنی‌اش منسجم بوده و در حال تبدیل شدن به یک اتحادیه است.

وی با بیان اینکه در حوزه هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در کشور در ابتدای راه هستیم، گفت: این در حالی است که ما در استان اصفهان مسیر را هموار میبینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فعالان قرآنی باید پرچمدار ایجاد اتحاد بین موسسات قرآنی باشند، افزود: دارالقرآن‌ها نیز از نظر ساختاری انسجام خاصی دارند و امیدواریم همه بخش‌های قرآنی در یک جهت انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرایی موازی‌کاریها امری عادی است، افزود: باید در بخش سایستگذاری و برنامه‌ریزی اتحاد لازم ایجاد شود تا در بخش اجرایی دچار موازی کاری نشویم.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه موازی کاری‌ها از آسیب‌ فعالیت‌های فرهنگی در اصفهان است، اضافه کرد: باید توجه داشت که موازی‌کاری‌ها را نمی‌توان به این زودی‌ها برطرف کرد.

نباید در حوزه هزینه کردن برای فرهنگ خساست داشته باشیم

وی با بیان اینکه نباید در حوزه هزینه کردن برای فرهنگ خساست داشته باشیم، افزود: هر چه در حوزه فرهنگ هزینه شود سرمایه‌گذاری کردهایم.

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید مخاطبان خود را در اجرای برنامه‌های فرهنگی بشناسیم، تصریح کرد: اما بر این باوریم که قرآن بهترین ابزار و محور برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است و نباید از این ظرفیت بزرگ غافل باشیم.

کد خبر 338214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.