شهر جهانی صنایع دستی به موزه نیاز دارد

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نیاز به موزه‌ای متفاوت دارد، بنابراین لازم است مکانی در شهر اصفهان وجود داشته باشد که صنایع دستی نصف جهان را که برند جهانی دارد، به نمایش بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن صبح امروز -چهارشنبه- در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات سفر اعضای شورای شهر به پاریس پرداخت و اظهارکرد: برای رفع مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، ترافیک و کاهش سرمایه‌های اجتماعی و ... نیاز به نظرات کارشناسی و استفاده از تجربیات شهرهای موفق دنیا داریم.

وی با بیان اینکه در این سفر شش روزه تجربیات خوبی در مباحث فرهنگی، اجتماعی و معماری کسب کردیم، گفت: در یکی از شرکت‌ها وقتی صحبت از ذخیره انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از آب‌های خاکستری به میان آمد و ما اعلام کردیم از این تکنولوژی برخورداریم، برای آنان بسیار تعجب برانگیز بود، زیرا گمان می‌کردند اطلاع و دانش ایرانیان در این زمینه پایین است در حالی‌که دانش آنها تفاوتی با ما نداشت، اما از نظر اجرایی از ما پیشی گرفته بودند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهر اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نیاز به موزه‌ای متفاوت دارد و لازم است مکانی در شهر اصفهان وجود داشته باشد که صنایع دستی نصف جهان را که در ۹۷ رشته خلاصه شده و برند جهانی دارد، را به نمایش بگذاریم.

روشن در خصوص حق شادزیستن مردم گفت: با استفاده از تجربیات پاریس در این زمینه باید بستر شادی و سرزندگی را برای مردم فراهم کنیم.

وی در خصوص انتقادات به این سفر گفت: به افرادی که از انجام این سفر انتقاد داشتند، حق می‌دهیم، زیرا در گذشته بازخورد سفرهای مسئولان را نشنیده بودند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برای انجام این سفر، اتاق بازرگانی اصفهان هزینه بلیت را تقبل کرد، زیرا بخشی از سفر مربوط به بازدید از اتاق بازرگانی فرانسه بود، برای اتاق بازرگانی اصفهان بسیار ارزشمند بود که اعضای شورای شهر با اتاق بازرگانی فرانسه دیدار داشته باشند. شهرداری اصفهان یک ریال برای این سفر هزینه نکرد و مابقی هزینه‌ها به صورت شخصی پرداخت شده است.

کد خبر 337915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.