ایجاد اتاق زبان کُره ای در دانشگاه اصفهان

رییس دانشگاه اصفهان گفت: کره جنوبی در ۳۰ سال گذشته رتبه علمی بالا و توسعه اقتصادی بسیار مطلوبی داشته و سال گذشته رتبه اول نوآوری در دنیا را از آن خود کرده از این رو استفاده از تجارب این کشور در پیشبرد اهداف علمی موثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی صبح امروز (یک شنبه) در نخستین  کارگروه علمی بین المللی ایران و کره جنوبی که با حضور سفیر کره جنوبی و جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه بین المللی سازی دانشگاه ها از اهداف کشور در برنامه ششم توسعه است، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم گسترش فعالیت‌های بین المللی است و یکی از پروژه‌های بزرگ وزارت علوم در این دولت توسعه روابط بین المللی پنج دانشگاه مطرح کشور است. 

وی افزود: در راستای تحقق این سیاست و اجرای برنامه ششم توسعه، ایران اهدافی را پیش رو دارد و ناگزیر است در بعد بین المللی سازی دانشگاه ها بیشتر گام بردارد. 

رییس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: افزایش دانشجوی خارجی، فعالیت‌های مشترک پژوهشی با دیگر دانشگاه‌های کشور و افزایش مبادله دانشجو و استاد از جمله اهداف توسعه بین المللی سازی دانشگاه‌ها است.

طالبی با بیان اینکه فعالیت های بین المللی و علمی فارغ از مرزهای جغرافیایی و سیاسی است، تصریح کرد: فعالیت‌های علمی، یکپارچه و جهانی است که بر عهده تمام اساتید و دانشمندان است. از این رو هیچگاه فعالیت‌های علمی متوقف نشده و فارغ از هرگونه دیدگاه سیاسی بین کشورهای مختلف در جریان است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های اینکه جهانیان بتوانند علی رغم نقطه نظرات متفاوت سیاسی با یکدیگر همکاری کنند، این است که همکاری‌ها در قالب فعالیت‌های علمی بین دانشگاه و کشورهای مطرح علمی برقرار باشد و این روابط تداوم یابد. در همین راستا، تشکیل اتاق فکر و مطالعات بسیار حایز اهمیت است. 

طالبی اظهار کرد: هم اکنون در اکثر دانشگاه‌های کشور اتاق فکر تشکیل شده و یا در حال تشکیل آن هستیم. همچنین در کشور کره جنوبی نیز مطالعات متقابل در زمینه ایران شناسی ایجاد شده است. 

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از مسایل گسترش همکاری‌های بین المللی علمی پژوهشی در کشور ایجاد اتاق گسترش زبان در دانشگاه‌ها است، افزود: در دانشگاه اصفهان اتاق زبان کره ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کره جنوبی یکی از کشورهای هدف برای گسترش فعالیت‌های علمی و بین المللی است، خاطر نشان کرد: این کشور در ۳۰ سال گذشته رتبه علمی بالا و توسعه اقتصادی بسیار مطلوبی داشته و سال گذشته رتبه اول نوآوری در دنیا را از آن خود کرده است. 

طالبی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل پیشرفت و توسعه اقتصادی و علمی در هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است، گفت: قطعا دانشگاه‌های کره نیروی انسانی زبده‌ای پرورش داده‌اند و آموزش های مناسبی در این کشور رایج است که می تواند برای کشور ما آموزنده باشد و با الگوگیری از آن می‌توانیم در مسیر توسعه گام برداریم.

رییس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با استفاده از تجربیات موفق کشورهای برگزیده از تجارب این کشورها در زمینه همکاری دانشگاه، جامعه و صنعت الگو بگیریم، زیرا این روابط هم موجب توسعه جامعه و هم توسعه دانشگاه می‌شود. 

وی ادامه داد: تجربه مهم دیگری که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، بهره گیری از سیستم اجرایی در دانشگاه های خصوصی کشور کره است. زیرا بسیاری از دانشگاه های خصوصی در کره دارای رتبه جهانی بالایی هستند، در حالی که در کشور ما دانشگاه‌های خصوصی پس از دانشگاه‌های دولتی قرار دارد. 

طالبی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های ایران از دیرباز با کره جنوبی همکاری های مختلف داشته اند. این همکاری ها در قالب مشارکت دانشگاه های ایران با شبکه جهانی جاده ابریشم، امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های کشور با کره جنوبی، برگزاری دوره های مشترک برای پذیرش دانشجو بین دانشگاه خواجه نصیر تهران و کره جنوبی، امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه مرکزی سئول و برگزاری کنفرانس و کارگروه های مشترک بین اصفهان و دانشگاه های کره منعقد شده است.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مبادله اساتید بین دو کشور انجام شده است، اظهار کرد:  زمینه تبادل بسیار خوبی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه های کره جنوبی فراهم است و به دنبال توسعه همکاری های گذشته هستیم. در حال حاضر یکی از اساتید کشور کره جنوبی در اصفهان مستقر است و بسیاری از اساتید دانشگاه اصفهان فرصت مطالعاتی خود را در دانشگاه های کره جنوبی سپری کرده اند. علاوه بر اینکه زمینه چاپ مقالات مشترک بین دو کشور نیز فراهم است. 

وی با بیان اینکه زمینه های همکاری فراوانی بین دو کشور وجود دارد، تاکید کرد: در ابعاد اقتصادی و فرهنگی این تبادلات بسیار گسترده و از سال های گذشته وجود داشته است. امید داریم با توسعه همکاری ها از ظرفیت متقابل دو کشور استفاده کنیم.

کد خبر 336445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.