حامدیان: مشکلات کشور به پای همه نوشته می شود

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان گفت: اصلاح و تغییر مشکلات تنها به عهده دولت نیست؛ بلکه باید یک حرکت دسته جمعی ایجاد شود و رؤسای قوای سه گانه و نیروهای مردمی هم در صحنه حضور داشته باشند.

رسول حامدیان با اشاره به دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در طول ۳۹ سال گذشته، به خبرنگار ایمنا گفت: مهمترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی خود اصل نظام اسلامی و پیاده شدن نظریه «مردم سالاری دینی» و «ولایت فقیه است»؛ اینکه در این جهان پر آشوب و با دیدگاه های سیاسی مختلف توانستیم نظریه حکومت اسلامی که همان مردم سالاری دینی است را تبیین و پیاده کنیم. 

وی در رابطه با چالش های انقلاب اسلامی نیز گفت: بزرگترین چالشی که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته، وجود افرادی بود که متکی به تفکر غربی بودند؛ روشنفکرانی که مبانی اسلام و انقلاب را درست درک نکرده بودند و از رهنمودهای امام چیزی نمی دانستند.

حامدیان با اشاره به اعتقاد این مخالفان تاکید کرد: این دسته از مخالفان معتقد بودند نظام اسلامی نمی تواند کشور را اداره کند و به ویژه برای اداره اقتصاد و پیشرفت اقتصاد کشور ناکارآمد است، اما در عمل ثابت کردیم اینگونه نیست وتوسعه اقتصادی کشور نشان داد که تیر آن ها به سنگ خورده است. اکنون دوباره این بحث را شروع کرده اند به ویژه با مشکلاتی که در زمینه اشتغال، رکود و فساد اقتصادی وجود دارد این تز را مطرح می کنند که نظام اسلامی ناکارامد است.

وی افزود: در مقابل چنین طرز تفکراتی ما باید به نحوی عمل کنیم که اشتباه بودن ادعاهای آنها ثابت شود.

وی در رابطه با راهکارهای مقابله با این چالش گفت: تنها راه موجود این است که فارغ از اختلاف نظرهای سیاسی و جناحی نوعی وحدت در کشور ایجاد شود تا هدف اصلی که حفظ اصل نظام است محقق شود و بتوانیم کارآیی نظام اسلامی را در عمل ثابت کنیم.

حامدیان تاکید کرد: دولت بایدمحور این کار باشد چرا که به نظر می رسد تاکنون در این زمینه کارآمدی لازم را از خود نشان نداده و به ویژه در زمینه اشتغال و اقتصاد مشکلات زیادی وجود دارد که به پای همه نوشته می شود. 

وی افزود: البته اصلاح و تغییر این وضعیت تنها به عهده دولت نیست؛ بلکه باید یک حرکت دسته جمعی ایجاد شود و رؤسای قوای سه گانه و نیروهای مردمی هم در صحنه حضور داشته باشند تا دشمن نتواند اهداف و برنامه های خود را به کرسی بنشاند. 

کد خبر 336165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.