سپاهان به مدیران دلسوز و با تجربه نیاز دارد

نگاهی به عملکرد باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در عرصه مدیریتی نشان می‌دهد که نه تنها آرزوی نخستین مدیرعامل این باشگاه عملی نشده، بلکه امروز با مشکلاتی که به وجود آمده حتی امکان رقم خوردن اتفاقاتی غیرقابل باور هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۸ سال قبل که ابراهیم خلیلی به عنوان مدیر باشگاه فولاد مبارکه شرایط زیر پوشش رفتن تیم فوتبال سیمان سپاهان توسط فولاد مبارکه را به مرحله اجرا رساند، بدون شک در تفکراتش به این موضوع فکر می‌کرد که یک نهال نوپا در ورزش ایران را مورد حمایت قرار دهد تا سال‌ها بعد علاقمندان به ورزش در اصفهان و حتی ایران بتوانند از ثمرات این درخت پربار استفاده لازم را ببرند. در آن سال‌ها که باشگاه‌داری به مانند امروز نبود جمع و جور کردن بودجه لازم و درآمدزایی در ورزش کار آنچنان راحتی نبود، اما تجربه مدیران آن زمان فولاد مبارکه، سپاهان را به مرحله‌ای رساند که در دهه ۸۰ ثمره تلاش‌ها مشخص شد و سپاهان توانست روزهایی طلایی را تجربه کند.

اما نگاهی به عملکرد باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در عرصه مدیریتی نشان می‌دهد که نه تنها آرزوی نخستین مدیرعامل این باشگاه عملی نشده، بلکه امروز با مشکلاتی که به وجود آمده حتی امکان رقم خوردن اتفاقاتی غیرقابل باور هم وجود دارد.

امروز باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به دلایل مختلف که اصلی‌ترین آن ضعف‌های مدیریتی در مجموعه باشگاه بوده هیچ نشانی از ثبات سال‌های گذشته خودش ندارد و هیأت مدیره این باشگاه هنوز نتوانسته نسخه لازم را برای کمک به ورزش سپاهان بر روی کاغذ بیاورد. جابجایی‌های متوالی در سطح مدیرعامل باشگاه و کادر فنی تیم که هیچکدام نظر هواداران سپاهان را هم جلب نکرده، نشان می‌دهد که سیستم مدیریتی در باشگاه، راه را اشتباه رفته است.

سپاهان به مدیرانی احتیاج دارد که راه را از بیراه جدا کنند و منافع باشگاه بیش از هر چیز دیگری برایشان مهم باشد. مدیرانی مثل ابراهیم خلیلی و هاشم رضایی که در روزهای نداری مجموعه سپاهان و فولاد مبارکه از این نهال نوپا حمایت کردند، جایگاهشان در سپاهان امروز کجاست؟

یا چرا راه دور برویم، در سیستم سپاهان تا چه اندازه از نظرات پیشکسوتانی که در سرما و گرما برای تیم زحمت کشیده‌اند و خون دل خورده‌اند استفاده می‌شود؟ که اگر شده بود حال و روز سپاهان این چنین نبود.

درخواست مشورت با مدیرانی که روزهای سخت‌تر از این را هم پشت سر گذاشته‌اند و تجربه کافی در این زمینه دارند، می‌تواند یک مسکن سریع برای کاهش مشکلات امروز سپاهان باشد.

استفاده از تاکتیک‌های تکراری و موقت توسط مدیرانی که در این چند سال بذر ناکامی را در باشگاه کاشته‌اند، تأثیری به حال سپاهان ندارد و باید طرحی نو در انداخت. تشکیل یک تیم قوی با حضور دلسوزان ورزش اصفهان نه تنها اعتبار سپاهان را افزایش می‌دهد، بلکه امکان اشتباهات بعدی را هم می‌گیرد.

یادداشت از: مسعود افشاری، خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 335798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.