نشاط اجتماعی با رونق تولید و اشتغال در روستاها

لنجان- فرماندار شهرستان لنجان گفت: تولید و اشتغال در روستاها، پویایی اقتصادی و نشاط اجتماعی را به بار می‌آورد، از این‌رو طرح ایجاد اشتغال‌ روستایی با حداکثر تسهیلات ۲۰ میلیون ریال و نرخ تسهیلات ۱۰ درصد در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سیدمحسن سجاد در نشست کارگروه اشتغال شهرستان لنجان اظهار کرد: دولت دوازدهم در برنامه‌های کاربردی خود در حوزه اصلاحات اقتصادی با در نظر گرفتن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی وارد میدان عمل شده و این برنامه باهدف دستیابی به رشد اقتصادی فراگیر، مستمر، اشتغال‌زا و ضد فقر تدوین‌ و اجرایی شده که شامل دو بخش توسعه‌ای و حمایتی است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی خود، به دنبال آن است، عدالت اجتماعی، کاهش نابرابری و فقر را از طریق اصلاح سازوکارهای اقتصادیِ ایجادکننده آنها محقق سازد و بر همین اساس تنظیم سیاست‌های مختلف در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرستان لنجان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت طرح توسعه اشتغال فراگیر به‌ منظور تقسیم کار بین دستگاه‌ها و برای تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری طبق دستور رییس‌جمهور برای اجرا در کل کشور با تمرکز بر بنگاه‌های خرد و کوچک در استان‌ها و شهرستان‌هایی که مزیت‌هایی در سه لایه کلان، میانی و خرد دارند در جلسه شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: سهم ثبت سامانه رصد اشتغال لنجان در سال جاری دو هزار و ۸۰۰ نفر است، که تاکنون ۶۱ درصد از آن محقق شده و قطعا با تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرستان تا پایان سال جاری این رقم به به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی خواهد شد.

سجاد اضافه کرد: مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف باید توجه داشته باشند که طبق اعلام وزرات کار تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها باید مشاغل خانگی در سامانه رصد ثبت کنند، اما شاهد هستیم اشتغال ایجاد شده در شهرستان لنجان همواره بیشتر از آمار ثبت شده در این سامانه بوده است، اما بسیاری از آنها در سامانه رصد به ثبت نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد پیشرفت کارگروه اشتغال شهرستان لنجان در گرو عملکرد بانک های عامل است، عنوان کرد: با تعامل و همکاری بانک‌ها و نهادهای مرتبط  می‌توان با حل بخشی از مشکل اشتغال، در برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور سهیم بود چراکه وامی که در جهت کارآفرینی و اشتغال زایی پرداخت می شود، موجب افزایش تولیدات داخلی خواهد شد و این امر در عرصه تولید کشور تاثیر مثبت دارد و قطعا با ورود به چرخه مصرف، موجب سود دهی بانک‌ها می‌شود.

فرماندار شهرستان لنجان در ادامه با اشاره به طرح ایجاد اشتغال روستایی گفت: باید توجه داشت تولید و اشتغال در روستاها، پویایی اقتصادی و نشاط اجتماعی را به بار می‌آورد از این‌رو طرح ایجاد اشتغال‌ روستایی با حداکثر تسهیلات ۲۰ میلیون ریال و نرخ تسهیلات ۱۰ درصد بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه معاونت توسعه، بنیاد برکت و روابط عمومی ستاد اجرایی با همکاری بانک پارسیان در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: آشنایی با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در شهرستان لنجان و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات بالقوه آن و همچنین پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آن موجب توسعه اقتصادی می‌شود از این رو باید این مهم همواره مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 335783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.