روحانی:سمن‌ها موجب توانمندسازی جوامع محلی‌ در صنعت گردشگری‌اند

نایب رییس شورای هماهنگی سمن های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اگر قرار باشد وظیفۀ ویژه‌ای برای سمن‌ها در حوزه گردشگری متصور باشیم، بحث توانمندسازی جوامع محلی است.

علیرضا روحانی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری کشور، انتظارمان از نمایشگاه های گردشگری بسیار بالاتر از وضع موجود است.

وی ادامه داد: در ارایه ظرفیت های حوزه گردشگری و هدف‌گذاری در این عرصه مشکلات بسیاری وجود دارد، مشخص است که استراتژی خاصی در برگزاری این نمایشگاه وجود ندارد. قرار است بعد از اتمام این نمایشگاه به چه نقطه ای برسیم؟ آیا دستاوردها و اهدافمان مشخص است که بتوانیم در پایان ارزیابی مشخصی از این اقدام داشته باشیم؟

نایب رییس شورای هماهنگی سمن های میراث، صنایع دستی و گردشگری با انتقاد از اینکه نمایشگاه گردشگری درست در زمانی برگزار می شود که مخاطب عام نمی تواند در آن حضور یابد، گفت: برای مخاطبان خاص نیز راه و روش مشخص و واضحی برای رسیدن به هدف و مقصود مورد نظر وجود ندارد.

وی به فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد وظیفۀ ویژه ای برای سمن ها در این حوزه متصور باشیم، بحث توانمندسازی جوامع محلی است، جوامع محلی می توانند فضای خالی میان سیاستگزار، مجری، عامه مردم و گردشگران را به عنوان چهار ضلعی شکل دهنده صنعت گردشگری پر کنند، البته جوامع محلی هنوز آن طور که باید توسعه نیافته و نمی‌توانند با گردشگر داخلی و خارجی ارتباط برقرار کنند، در چنین شرایطی سمن ها یا سازمان های مردم نهاد می توانند در بحث توانمندسازی جوامع محلی این فضای خالی را پر کرده و وظیفۀ ویژه ای را بر عهده بگیرند.

کد خبر 335609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.