خیام پور: گردشگری اصفهان مبتنی بر توسعه پایدار است

رییس اداره بین الملل در حوزه جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت های خارجی شهرداری اصفهان گفت: صنعت گردشگری اصفهان باید مبتنی بر سند توسعه پایدار حرکت کند تا بتواند به چشم اندازی که برای آن در نظر گرفته شده برسد.

علیرضا خیام‌ پور در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان جذب سرمایه گذاری و توسعه را مد نظر قرار داده و به ترتیب سه حوزه گردشگری، حمل و نقل و سپس محیط زیست را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این سه محور بر اساس سند چشم انداز، اسناد بالادستی و سند جامع گردشگری کل شهر و استان تنظیم شده است. این محورها لازم و ملزوم یکدیگر هستند، یعنی باید حوزه های حمل و نقل و محیط زیست برای رونق گردشگری فراهم باشد تا بتوانیم در حوزه جذب گردشگر فعال باشیم. به عنوان مثال پروژه آکواریوم با همین نگاه توسعه یافته و با جذب سرمایه گذاری خارجی نیز به سرانجام رسیده است و در حدود دو سالی که بهره برداری شده در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از سراسر کشور نیز بازدیدکننده داشته است.

خیام پور تاکید کرد: توسعه پایدار در اصفهان با گردشگری اتفاق می افتد؛ اگر سند توسعه پایدار را نداشته باشیم، نمی توانیم گردشگری را به نقطه مطلوب برسانیم. این مسئله نباید در حد حرف و شعار باقی بماند و باید دقیقا بر اساس سند توسعه پایدار حرکت کنیم تا باعث شود در همه حوزه های مرتبط با گردشگری به ویژه اشتغال توسعه پیدا کنیم و به چشم اندازی که برای اصفهان تعیین شده است برسیم.

کد خبر 335547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.