دانش‌یزدی: طرح "مثلث طلایی" باعث رونق گردشگری یزد، اصفهان و فارس می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: اجرای طرح مثلث طلایی که در سال گذشته به همت اتاق بازرگانی سه استان یزد، اصفهان و فارس مطرح و تفاهم نامه ای بین این سه استان امضا شد موجب رونق گردشگری این سه استان می شود.

فاطمه دانش یزدی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری به خبرنگار ایمنا گفت: ثبت جهانی شهرهای اصفهان و یزد رویکردی است که می تواند دو طیف مختلف را در کنار هم قراردهد و در بحث اقتصاد و ارزآوری در حوزه گردشگری اثرگذار باشد. زمانی که در تیرماه امسال بحث جهانی شدن شهر یزد مطرح شد و در کشور لهستان شاهد درخشش دوبارۀ ایران بودیم، در فاصله کمتر از پنج ماه رشد گردشگری خارجی در استان یزد افزایش یافت و این نشان می دهد که یزد یکی از مقاصد گردشگری محسوب می شود.

وی افزود: در سال گذشته به همت اتاق بازرگانی سه استان یزد، اصفهان و فارس، بحث مثلث طلایی مطرح و تفاهم نامه ای بین این سه استان امضا شد و قرار بود دنبال شود که امیدوارم این قضیه به نتیجه مطلوب برسد و شاهد رونق گردشگری در این استانها باشیم. مثلث طلایی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، مثلا وقتی توریسم قصد سفر دارد و کشور هند را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کند، در بسته های سفر، شهرهای جیپور، آگرا و دهلی انتخاب می شود و یا در کشور ایتالیا مثلث طلایی گردشگری وجود دارد؛ ایران نیز می تواند مثلث طلایی را مطرح کند تا گردشگرانی که به ایران وارد می شوند این سه استان را به عنوان مقصد اصلی خود قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تاکید کرد: با توجه به جاذبه های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی که در این سه استان وجود دارد، گردشگر می تواند از جاذبه ها و طبیعت زیبای سه استان بهره مند شود. بسته سفر اکثر گردشگرانی که به ایران وارد می شوند در یک هفته تعریف می شود، پس زمانی که بتوانند از این سه استان بازدید کنند در واقع توانسته اند بیش از نیمی از جاذبه های ایران را در سه استان اصفهان و یزد و فارس مشاهده کنند، بر همین اساس قرار بر این است که اتاق بازرگانی، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و استانداری موضوع مثلث طلایی را در دست پیگیری قرار دهند.

کد خبر 335526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.