فضای بازی کودکان در شهر افزایش می‌یابد

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح افزایش فضای بازی کودکان با هدف تأثیرگذاری بر روند تربیتی و پرورشی کودکان در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

فریده روشن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به افزایش آپارتمان نشینی، کودکان فضای کافی برای تفریح و بازی خود ندارند، بنابراین باید در ساخت و سازهای آینده شهر مکان مناسبی در داخل ساختمان‌های مسکونی برای این مهم در نظر گرفته شود.

 وی ادامه داد: طرح افزایش فضای بازی در شهر با هدف تأثیرگذاری بر روند تربیتی و پرورشی کودکان در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفته است، البته از آنجایی که برای تصویب این طرح باید مسائل عمرانی مرتبط با آن نیز بررسی می‌شد، اعضای شورای شهر در بیستمین جلسه علنی خود آن را به کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورا ارجاع دادند تا بیشتر در مورد آن تحقیق شود.

وی اضافه کرد: اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک مطرح شده است، در همین راستا باید فضای بازی کودکان را در محلات، پارک‌ها و مجتمع های مسکونی با در نظرگرفتن استانداردهای جهانی گسترش دهیم.

روشن خاطرنشان کرد: جانمایی این فضاها باید با رعایت الزامات ایمنی و آتش نشانی صورت بگیرد تا در صورت بروز هرگونه حادثه امکان امدادرسانی فراهم باشد.

کد خبر 335384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.