توجه به نوع بافت شهری در مناسب‌سازی پیاده‌روها

استاد دانشگاه اصفهان گفت: اگر زمینه‌ پیاده‌روی در شهر را گسترش دهیم، می‌توانیم علاوه بر ثروت‌آفرینی برای شهر از طریق جذب توریست، در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداریم.

احمد امین پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای تحقق انسان محوری در توسعه شهری باید نگاه همه جانبه داشته و نقش ویژه‌ای برای عابران پیاده در حمل و نقل شهری در نظر بگیریم، در سال های گذشته اقدامات خوبی در خصوص رعایت حریم خطوط عابران پیاده در اصفهان صورت گرفته به طوری که امروزه همه خودروها در چهارراه‌ها پشت این خطوط می‌ایستند.

این استاد برنامه ریزی شهری عنوان کرد: البته در کشورهای پیشرفته ارزش خاصی برای عابران پیاده قائل هستند به همین دلیل رانندگان پنج تا ده متر از خطوط عابر پیاده فاصله می‌گیرند تا عابران با آرامش خاطر در عرض خیابان حرکت کنند.

وی با بیان اینکه همه شهروندان باید بدانند که عابران پیاده همیشه بر سواره‌ها اولویت دارند، اضافه کرد: در رسانه‌های جمعی و تبلیغات شهری باید فرهنگ تقدم پیاده بر سواره و پارک نکردن خودروها در پیاده‌روهای شهر در بین مردم نهادینه شود.

این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در نقاط مختلف دنیا، شهرهایی به عنوان شهر سالم معرفی شده که مناسب سازی، بهسازی و استانداردسازی پیاده‌روها را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: در شهرهایی مثل ونیز با وجود داشتن بافت های تاریخی و کوچه هایی با عرض یک متر، مناسب سازی پیاده‌روها به خوبی انجام شده است.  

وی با تاکید بر اینکه برای مناسب سازی پیاده‌روها باید به نوع بافت شهری توجه کرد، افزود: اگر بتوان زمینه‌ پیاده‌روی در شهر را گسترش دهیم، می‌توانیم علاوه بر ثروت‌آفرینی برای شهر از طریق جذب توریست، در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداریم.

کد خبر 334665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.