یک قفس و چهار نگهبان

یکی از ستاره‌های شهرآورد رفت فوتبال اصفهانی سنگربانی بود که ۵۰ روز پیش در سپاهان به آخر خط رسید. در آستانه شهرآورد برگشت، چشم امید سپاهانی‌ها به دروازه‌بان جدیدی است که آزمون‌های اولیه را با سربلندی پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان لیگ هفدهم چهار سنگربان به نوبت حراست از دروازه سپاهان را به عهده داشته‌اند. دو دروازه‌بان جوان که از محصولات آکادمی باشگاه اصفهانی هستند در کنار دو گلر خارجی، سنگربانان سپاهان در فصل جاری بوده‌اند.

لی الیویرا که سه هفته آغازین لیگ هفدهم را به خاطر مصدومیت از دست داد، در دیدار برابر ذوب‌آهن از هفته چهارم لیگ برتر برای نخستین مرتبه در فصل جاری در چارچوب دروازه سپاهان قرار گرفت. از آنجا که نخستین حضور اولیویرا در ترکیب سپاهان با نخستین برد و نخستین کلین‌شیت این تیم در لیگ هفدهم تقارن یافت این امیدواری به وجود آمد که با در دسترس قرار گرفتن دوباره این سنگربان برزیلی، دروازه سپاهان بیمه خواهد شد. این خوش‌بینی اما خیلی زود رنگ باخت و جای خود را به نگرانی داد.

پس از نمایش خوب در دو دیدار آغازین، تزلزل اولیویرا از هفته ششم لیگ برتر و دیدار منجر به باخت برابر فولاد خوزستان شروع شد. عملکرد نامطمئن این دروازه‌بان برزیلی تا جایی ادامه پیدا کرد که زلاتکو کرانچار او را پس از شکست برابر صنعت نفت آبادان در هفته سیزدهم لیگ برتر کنار گذاشت و در دو دیدار پایانی دور رفت ترجیح داد تا مهدی صدقیان را به چارچوب دروازه سپاهان بازگرداند. اما این سنگربان جوان اصفهانی هم نتوانست از فرصت طلایی که نصیبش شده بود به خوبی استفاده کند.

عملکرد صدقیان به خصوص در دیدار برابر استقلال تهران در آخرین هفته از دور رفت به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. نمایش ناامیدکننده این دروازه‌بان کم‌تجربه باعث شد تا کرانچار در نخستین بازی دور رفت حراست از دروازه سپاهان را به علی کیخسروی بسپارد. این دروازه‌بان ۱۸ ساله که پیشتر در دیدار با پارس جنوبی از هفته سوم لیگ برتر با مهار پنالتی حریف در ورزشگاه نقش‌جهان نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود هم در دومین بازی رسمی خود برای سپاهان روی گل حریف واکنش خیلی خوبی از خود نشان نداد تا بهترین فرصت برای تثبیت جایگاهش در ترکیب تیم اصفهانی را از دست بدهد.

باشگاه اصفهانی که در تمام مدت تعطیلات نیم‌فصل در تلاش برای جذب یک سنگربان مطمئن بود سرانجام در آستانه شروع دور برگشت گمشده خود را پیدا کرد و با دروازه‌بان تیم ملی سوریه قرارداد بست.

ابراهیم عالمه در دیدار با پدیده از هفته هفدهم لیگ برتر برای نخستین بار در چارچوب دروازه سپاهان قرار گرفت. ثبت دو کلین‌شیت پیاپی در دو دیدار آغازین این امیدواری را به وجود آورد که با حضور این گلر سوری دروازه سپاهان بالاخره بیمه می‌شود. با این وجود، برای قضاوت در این باره هنوز خیلی زود است به خصوص که هواداران سپاهان فراموش نکرده‌اند که اولیویرا هم در بازگشت به چارچوب دروازه تیم اصفهانی با دو کلین‌شیت متوالی در مقطعی همه را به آینده امیدوار کرد.

اتفاقاً آغاز امیدواری به اولیویرا از دیدار رفت برابر ذوب‌آهن شروع شد. در شهرآورد برگشت اما دیگر اثری از این دروازه‌بان برزیلی نیست بلکه یک گلر خارجی دیگر جای او را گرفته و در تلاش است تا ثابت کند گزینه‌ای قابل‌اتکا برای سپاهان است.

کد خبر 334325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.