تجدید خاطره اکبر و امیر با دوستان

سرمربی ذوب‌آهن و شاگرد سابقش در سپاهان ویژه‌ترین چهره‌های شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار عضو فعلی سپاهان و ذوب‌آهن سابقه حضور در تیم همشهری را دارند. البته از این تعداد برخی از آنها در شهرآورد شصت و دوم یا نیمکت‌نشین هستند یا اصلاً حضور نخواهند داشت:

اکبر ایمانی

این هافبک ملی‌پوش در نقل و انتقالات نیم‌فصل قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه با پدیده فسخ کرد و با ذوب‌آهن قرارداد بست تا پس از دو سال و نیم به تیم سابقش بازگشته باشد. این هافبک ۲۵ ساله نخستین بازی خود برای ذوب‌آهن در بازگشت به این تیم را در دیدار هفته گذشته برابر پیکان انجام داد. ایمانی در دومین مسابقه خود با پیراهن ذوب‌آهن باید رو در روی تیمی قرار بگیرد که فوتبال حرفه‌ای خود را از آن آغاز کرد. این بازیکن اهل پارس‌آباد محصول آکادمی سپاهان است و نخستین بار با پیراهن این تیم اصفهانی بازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد.

این نخستین بار نیست که ایمانی با پیراهن ذوب‌آهن روبروی سپاهان قرار می‌گیرد. او پیشتر سه مرتبه دیگر نیز تجربه مشابهی را پشت سر گذاشته است.

ایمانی نخستین بار در هفته یازدهم لیگ سیزدهم رویارویی با سپاهان را تجربه کرد. در آن مسابقه منجر به باختِ ذوب‌آهن که پنجم مهرماه ۹۲ در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، ایمانی ۹۰ دقیقه مقابل تیم سابقش بازی کرد و یک کارت زرد هم گرفت.

جالب آنکه در آن بازی نیز زلاتکو کرانچار روی نیمکت سپاهان نشسته بود.

این بازیکن در هر دو شهرآورد رفت و برگشت لیگ چهاردهم نیز در ترکیب ذوب‌آهن برابر سپاهان به میدان رفت. با این اوصاف، اگر ایمانی روز جمعه در ورزشگاه نقش‌جهان فرصت بازی پیدا کند برای چهارمین مرتبه با پیراهن ذوب‌آهن رو در روی سپاهان قرار خواهد گرفت. جالب آنکه این هافبک ملی‌پوش در آخرین تقابل خود با سپاهان با پیراهن ذوب‌آهن دروازه تیم سابقش را باز کرد.

محمدباقر صادقی

این سنگربان اصفهانی محصول آکادمی ذوب‌آهن است، اما سابقه بازی در سپاهان را هم دارد. او در لیگ دوازدهم به جمع طلایی‌پوشان پیوست تا حراست از دروازه سپاهان را به عهده بگیرد، اما دوران چندان موفقی را در این تیم پشت سر نگذاشت.

صادقی در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگ چهاردهم به عنوان دروازه‌بان ذوب‌آهن برابر سپاهان بازی کرد. جالب آنکه هر دو مسابقه نیز با نتیجه مشابه یک بر یک به پایان رسید.

بسیار بعید است که این تجربه روز جمعه برای صادقی تکرار شود زیرا رشید مظاهریِ آماده و ملی‌پوش در چند فصل اخیر شانس زیادی برای قرار گرفتن رقیب هم‌پُستش در ترکیب ذوب‌آهن باقی نگذاشته است.

مسعود حسن‌زاده

این مهاجم تهرانی که در نقل و انتقالات زمستانی گذشته به سپاهان آمد در شصتمین شهرآورد فوتبال اصفهان با پیراهن سپاهان رویارویی با ذوب‌آهن را تجربه کرد.

در آن مسابقه که پانزدهم اسفندماه ۹۵ از هفته بیست و سوم لیگ شانزدهم در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و با حساب دو بر یک به سود سپاهان به پایان رسید، حسن‌زاده نه تنها ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت که دروازه تیم سابقش را هم از روی نقطه پنالتی باز کرد.

این مهاجم ۲۶ ساله البته به این دلیل که همچنان دوران نقاهت پس از پارگی رباط صلیبی را پشت سر می‌گذارد، روز جمعه شانسی برای بازی مجدد برابر تیم سابقش ندارد. طبق اعلام پزشک سپاهان حسن‌زاده فعلاً با بدنساز تیم تمرین می‌کند و شاید تا یک ماه آینده شرایط شرکت در مسابقه را به دست آورد. با این اوصاف، در شهرآورد شصت و دوم حتی روی نیمکت هم اثری از این بازیکن نخواهد بود.

امیر قلعه‌نویی

این مربی ۵۴ ساله بی‌شک ویژه‌ترین چهره شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان است. قلعه‌نویی که دو قهرمانی از مجموع قهرمانی‌های پنج‌گانه خود به عنوان سرمربی لیگ برتری را با سپاهان کسب کرده است روز جمعه برای دومین بار به عنوان سرمربی ذوب‌آهن رو در روی سپاهان قرار می‌گیرد.

نخستین برخورد قلعه‌نویی با سپاهان در کسوت نفر اول نیمکت ذوب‌آهن، بیست و ششم مردادماه سال جاری در قالب دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه فولادشهر اتفاق افتاد. حاصل نخستین رویارویی با تیم سابق، ثبت یک شکست دو بر صفر در کارنامه قلعه‌نویی بود.

باید دید او در دومین زورآزمایی این فصل خود با زلاتکو کرانچار و در نخستین تقابل رسمی‌اش با سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان چه خواهد کرد. قلعه‌نویی البته سابقه بردن سپاهان در نقش جهان را دارد. این اتفاق آخرین شب تیرماه امسال در چارچوب دیداری دوستانه در آستانه شروع لیگ هفدهم افتاد.

کد خبر 334324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.