شهرآورد چهار فصل فوتبال اصفهان/ خودزنی به سبک سپاهان و ذوب‌آهن

خبرگزاری ایمنا: شهرآورد شماره ۵۳ فوتبال اصفهان یک بازی پر از اتفاقات جالب مثل پنالتی، اخراج، باد، باران و طوفان بود که در نهایت باعث شد دو بازیکن سابق هر دو تیم با گلزنی در این بازی باعث تقسیم امتیازات شوند.

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران
سپاهان یک - ذوب‌آهن یک

ورزشگاه: فولادشهر
تماشاگر: ۷۵۰۰ نفر
گل‌ها: محمدرضا خلعتبری دقیقه ۲۴ از روی نقطه پنالتی برای سپاهان، اکبر ایمانی دقیقه ۳۶ برای ذوب‌آهن
اخطارها: حجت حق وردی، هادی محمدی از ذوب آهن
اخراج: رحمان احمدی دقیقه ۴۰ از سپاهان (کارت قرمز مستقیم)، قاسم دهنوی دقیقه۸۶ از ذوب آهن (کارت زرد دوم)
ترکیب سپاهان: رحمان احمدی، وریا غفوری، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، سعید قائدی فر (۴۲ شهاب گردان)، علی کریمی، فوضیل موسایف، رسول نویدکیا (۵۷-لوسیانو پریرا)، احسان حاج صفی، محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی (۸۴-حسین پاپی)
سرمربی: حسین فرکی
ترکیب ذوب‌آهن: محمدباقر صادقی، حجت حق وردی، هادی محمدی، اکبر ایمانی(۶۴-صائب محبی)، قاسم حدادی فر، علی حمام(۲۸-مرتضی تبریزی)، کاوه رضایی، مهرداد قنبری، مهدی رجب زاده، قاسم دهنوی، اسماعیل فرهادی (۶۸-احسان پهلوان)
سرمربی: یحیی گل محمدی
کادر داوری: محمدرضا اکبریان،رضا سخندان،حسسن طالقانی
ناظر داوری: اسماعیل صفیری
شرح بازی:
مهمترین بازی هفته بیست و یکم در حالی آغاز شد که از یک طرف سپاهان به فکر گرفتن سه امتیاز و نزدیک شدن به جمع صدرنشینان بود و از طرف دیگر ذوب‌آهن آمده بود تا با ادامه روند موفقیت آمیز خود در طی این هفته‌ها با شکست تیم همشهری به جمع مدعیان نزدیک شود. بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی چنگی به دل نزد و دو تیم بیشتر به دنبال شناخت از سبک بازی حریف بودند و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود اما حرکت فردی موسایف فرصت گلزنی را برای سپاهان فراهم کرد تا خلعتبری با یک ضربه پنالتی دروازه تیم سابقش را باز کند. این گل بازی را جذاب‌تر کرد و سپاهانی‌ها برای حفظ برتری عقب کشیدند تا ذوب آهنی‌ها با حرکات حدادی فر و کاوه رضایی به دروازه رحمان احمدی نزدیک شوند. نکته مهم دقایق میانی نیمه اول به هم ریختن شرایط جوی مسابقه و وزش شدید باد در کنار بارش باران بود که تمرکز بازیکنان دو تیم را برهم زد و لغزنده شدن زمین هم امکان حرکت روی زمین را از بازیکنان دو تیم گرفت اما ذوب‌آهنی ها زرنگ‌تر عمل کردند و در همین دقایق با ضربه سر اکبر ایمانی گل خورده خودشان را جبران کردند تا همه چیز از نو شروع شود. این گل باعث آشفتگی خط دفاعی سپاهان هم شد و چند دقیقه بعد بر روی یک ناهماهنگی بین دروازه بان و مدافعان سپاهان رحمان احمدی هم از بازی اخراج شد تا کار سپاهان در این بازی سخت تر شود.
با شروع نیمه دوم هرچند که به نظر می‌رسید سپاهان با یک یار کمتر تمایل بیشتری برای حفظ نتیجه داشته باشد اما شاگردان حسین فرکی با وجود یک یار کمتر از تیم حریف نیمه دوم را خوب شروع کردند در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم موقعیت‌های مناسبی نصیب سپاهانی‌ها شد که با درخشش محمدباقر صادقی به ثمر ننشست. از دقیقه ۶۰ به بعد بازی تا حدودی متعادل شد و ذوب‌آهنی‌ها با استفاده از یک یار برتری و سرعت کاوه رضایی و مرتضی تبریزی به دروازه سپاهان نزدیک شدند و از طرف دیگر تعویض‌های هر دو سرمربی نشان داد که هم فرکی و هم یحیی گل محمدی به فکر پیروزی و رسیدن به سه امتیاز هستند اما در نهایت با وجود رقم خوردن موقعیت‌های فراوان زور دو تیم به هم نرسید تا امتیازات در این بازی تقسیم شود.
شرح گل‌ها:
(۱-۰سپاهان) دقیقه۲۴-حرکت فوضیل موسایف به داخل محوطه جریمه و برخورد او با حق وردی باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان دهد و این ضربه توسط محمدرضا خلعتبری به گل برتری سپاهان تبدیل شد.
(گل تساوی ذوب‌آهن) دقیقه۳۶-در شرایطی که تماشاگران سرگرم تغییرات ناگهانی شرایط جوی بودند سانتر رجب زاده از جناح راست به پشت محوطه جریمه و ضربه سر اکبر ایمانی در بین مدافعان سپاهان تبدیل به گل تساوی شد.
دقایق حساس:
دقیقه۱۲-پاس عمقی نویدکیا در بین مدافعان ذوب‌آهن خلعتبری را روانه دروازه حریف کرد اما صادقی با خروجی به موقع و با ضربه سر توپ را دفع کرد.
دقیقه۱۶- پاس خلعتبری در داخل محوطه جریمه به شریفی رسید اما مهرداد قنبری با تکلی به موقع توپ را از زیر پای شریفی به کرنر فرستاد.
دقیقه۲۶-ضربه ایستگاهی رسول نویدکیا از فاصله سی متری به طرز خطرناکی به بالای دروازه ذوب آهن رفت.
دقیقه ۴۰-خطای رحمان احمدی در پشت محوطه جریمه بر روی کاوه رضایی باعث اخراج دروازه بان سپاهان شد و ضربه ایستگاهی رجب زاده هم در بین راه با برخورد به سر کرمی به کرنر رفت.
دقیقه۴۴-کرنر رجب زاده از جناح راست دروازه سپاهان به روی تیر دو ارسال شد ولی ضربه سر تبریزی در آستانه ورود به دروازه با واکنش زیبای گردان به کرنر رفت.
دقیقه۵۰-کرنر خلعتبری از جناح راست دروازه ذوب آهن در یک موقعیت مناسب به علی کریمی رسید و ضربه این بازیکن که به سمت چارچوب زده شد با واکنش محمدباقر صادقی راهی کرنر شد.
دقیقه۵۱-ضربه کرنر خلعتبری این بار از جناح چپ دروازه ذوب آهن روی سر هادی عقیلی جفت و جور نشد تا محمد باقر صادقی توپ را در اختیار بگیرد.
دقیقه۵۹-حرکت خلعتبری به داخل محوطه جریمه و پاس به بیرون او به موسایف رسید تا او توپ را برای پریرا بکارد اما ضربه مهاجم برزیلی سپاهان را محمدباقر صادقی با یک واکنش به موقع برگشت داد.
دقیقه۶۰-کرنر حاج صفی از راست به روی تیر دو و ضربه سر عبدالله کرمی در اختیار محمدباقر صادقی قرار گرفت.
دقیقه۶۷-پس عرضی تبریزی در پشت محوطه جریمه به دهنوی رسید و ضربه زمینی این بازیکن به طرز خطرناکی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه۶۸-برخورد عبدالله کرمی و کاوه رضایی در داخل محوطه جریمه منجر به زمین خوردن مهاجم ذوب آهن شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه۸۰-ضربه ایستگاهی مهدی رجب زاده از پشت محوطه جریمه را شهاب گردان جمع کرد.
دقیقه۸۴-پاس به عقب موسایف در داخل محوطه جریمه و ضربه احسان حاج صفی به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه۹۱-سانتر رجب زاده به روی تیر دو و ضربه سر مرتضی تبریزی با واکنش مناسب گردان برگشت داده شد.
اتفاق ویژه:
این مسابقه پر از اتفاقات ویژه بود اما محمدرضا خلعتبری دروازه تیم سابقش را باز کرد و اکبر ایمانی هم به سپاهان گل زد تا اصفهانی‌ها به نوعی در این بازی خودزنی کرده باشند.
بهترین بازیکن:
هم محمد باقر صادقی و هم شهاب گردان با واکنش‌هایشان نقش مهمی در رقم خوردن این نتیجه تساوی داشتند اما فوضیل موسایف و کاوه رضایی هم بازی خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند.
/55

کد خبر 181388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.