بزرگراه‌ها مکان‌ مناسبی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی نیست

استاد شهرسازی دانشگاه شیخ بهایی با بیان اینکه بزرگراه‌ها و زیرگذرها مکان‌ مناسبی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی نیست، گفت: اتوبوس‌های شهری به خوبی می‌تواند نقش موثری در تبلیغات محیطی و انتقال مفاهیم بصری داشته باشد.

احمد دادور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: المان‌ها و سازه‌های تبلیغاتی باید جانمایی درستی در شهر داشته باشد تا مورد توجه شهروندان قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه بزرگراه‌ها و زیرگذرها مکان‌ خوبی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی نیست، ادامه داد: هماهنگی ساختاری جلوه‌های بصری با ساخت و سازها در شهر یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در تبلیغات شهری باید به آن توجه داشت، در غیر این صورت تضاد بصری ایجاد می‌شود و طرح‌های تبلیغی به خوبی دیده نخواهند شد.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه در گذشته میادین و بازارچه‌ها به خوبی نقش اطلاع رسانی را ایفا می‌کردند، عنوان کرد: متأسفانه در شهرسازی مدرن تنها شاهد روگذرها و پل‌های متعدد هستیم و دیگر خبری از میدان‌گاهها در شهرهای جدید، نیست اما اگر به دنبال تکامل هستیم باید به ساختار شهرسازی قبلی برگردیم.

وی افزود: زمانی کیفیت فضاهای شهری ارتقاء پیدا می‌کند که این فضاها را منطبق با مطالبات و نیازهای شهروندی گسترش دهیم به همین دلیل نباید به شهرها با دیدی یکسان نگاه کنیم.

استاد شهرسازی دانشگاه شیخ بهایی تاکیدکرد: اتوبوس‌های شهری به خوبی می‌تواند نقش موثری در تبلیغات محیطی و انتقال مفاهیم بصری داشته باشد، زیرا در طول روز تعداد زیادی از شهروندان از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر شهری دارای بافت و ساختار مخصوص به خود است که در فضاسازی شهر باید به آن توجه داشت، به طور مثال جهانیان، اصفهان را به میدان نقش جهان، میدان عتیق و پل‌های تاریخی آن میشناسند که اگر آنها را از این شهر بگیریم، دیگر هویتی برای آن باقی نخواهد ماند.  

کد خبر 334298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.