آب نداشته سمیرم را به باغ های رفسنجان می برند!

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: جای تاسف دارد که شهرستان آب نداشته باشد و بخواهند آب را به صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر از شهرستان منتقل کنند.

اصغر سلیمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با اشاره به اعتراض نسبت به اقدامات صورت گرفته برای انتقال آب سمیرم به دشت‌های رفسنجان گفت: خشکسالی چند ساله در این شهرستان کمر کشاورزان زحمتکش و مردم این خطه را خم کرده است و باید فکری اساسی برای حمایت از آن‌ها صورت بگیرد.

وی گفت: سمیرمی ها برای رفع نیاز شهرستان اجازه برداشت آب از رودخانه ماربر را ندارند، این در حالی است که می‌خواهند آب شهرستان را به دلیل وجود قدرت و ثروت به باغ‌های پسته رفسنجان ببرند!

نماینده مردم شهرستان سمیرم با بیان اینکه اجرای این پروژه نیازمند ساخت ۶۷ کیلومتر تونل است، گفت: این کار به هیچ عنوان عقلی و منطقی نیست و هیچ تفکر و علمی این قضیه را نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: درختانی که با خون‌ دل خوردن شبانه‌روزی کشاورزان رشد کرده‌اند در حال خشک شدن است هرچند که بسیاری از آن‌ها اکنون نیز خشک‌ شده است.

سلیمی گفت: در ملاقاتی که با رییس‌جمهور صورت گرفت دغدغه مردم شهرستان را مطرح کرده و تمام تلاش را برای رسیدگی و پیگیری این مسئله انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به همراهی نمایندگان استان اصفهان برای حمایت از این طرح در مجلس، خاطرنشان کرد: این مسئله جای تاسف دارد که شهرستان آب نداشته باشد و بخواهند آب را به صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر از شهرستان منتقل کنند.

نماینده مردم شهرستان همچنین با اشاره به چراغ سبز رییس سازمان محیط زیست برای اجرایی شدن این طرح گفت: کسی که باید حافظ محیط‌زیست کشور باشد مجوز اجرای این طرح را صادر کرده در حالی‌که رییس دولت قبل یک‌بار این طرح را متوقف کرده بود.

کد خبر 334288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.