کمبود ذخیره خونی A  و O منفی در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: با فرارسیدن فصل سرما با کاهش ذخیره‌های خونی در استان روبرو هستیم اما نیاز به گروه خونی A  و O منفی بیشتر از دیگر گروه‌های خونی است.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سرد شدن هوا منجر به کاهش مراجعات مردم نوع دوست استان اصفهان برای اهدای خون شده است، اظهار کرد: اکنون ذخیره خونی استان اصفهان به پنج روز کاهش یافته و این در حالی است که ذخیره خونی باید به هفت روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در روزهای عادی به صورت میانگین روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند، افزود: این در حالی است که با توجه به سرد شدن هوا تعداد مراجعات به ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در انتقال خون استان اصفهان نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم، اضافه کرد: اما نیاز به گروه خونی A  و O منفی بیشتر از دیگر گروه‌های خونی است.

وی جامعه هدف مصرف خون و فراورده‌های خونی اهدایی استان اصفهان را بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی و اعمال جراحی عنوان کرد و افزود: امیدواریم مردم خیر استان اصفهان در فصل سرما این بیماران را فراموش نکنند.

کد خبر 334283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.