طرح جامع شهر اصفهان بازنگری شود

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: مدیریت جدید شهری باید آستین همت خود را برای تکمیل پروژه ها در کوتاهترین زمان ممکن بالا بزند.

مهران زینلیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در دوره‌های مدیریتی مختلف، پروژه‌های عمرانی تاثیرگذاری مانند تقاطع‌های غیرهمسطح، احیاء میدان امام علی (ع) و ... اجرا شده است، البته برای برخی از پروژه‌های نیمه تمام همچون نمایشگاه بین المللی، مرکز همایش‌ها و میدان امام علی(ع) و ... میلیاردها تومان از سرمایه مردم و بیت المال هزینه شده، بنابراین مدیریت جدید شهری باید آستین همت خود را برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها درکوتاه‌ترین زمان ممکن بالا بزند.

این کارشناس عمرانی شهری با بیان اینکه باید در طراحی پروژه‌ها به مقاوم‌سازی توجه شود، اضافه‌کرد: تقاطع‌های شهر برای زمان بحران مقاوم‌سازی شده است و در این زمینه جای نگرانی نیست، اما توسعه شهری و الگوی شهرسازی مشکلاتی را در زمان بحران ایجاد می‌کند، بنابراین شهرداری باید یک بازنگری دقیق و مفید از دسترسی‌های محلات، اشرافیت بر روی پلاک‌های معابر و ساختمان‌ها، گذرگاههای سطح شهر و... انجام دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در طرح جامع شهر نیز باید برای زمان بحران برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان‌کرد: متاسفانه در اصفهان، طرح جامع، کامل و مفیدی وجود ندارد، بنابراین باید مدیریت شهری در سریعترین زمان ممکن در این زمینه چاره اندیشی کند.

زینلیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته چشم انداز خاصی برای پروژه‌های شهر تدوین نشده که در این راستا می‌طلبد چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدتی برای بهره برداری از پروژه‌ها تدوین شود.

کد خبر 334202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Rasool IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    Ahsant