اجرای ۳۸۰ میلیارد تومان پروژه بدون توقف در اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ۳۸۰ میلیارد تومان پروژه در شهر بدون توقف در حال اجراست که می توان به پروژه نمایشگاه، مرکز همایش‌ها و میدان امام علی(ع) اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: کل بودجه شهرداری اصفهان ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ است که از این اعتبار حدود ۲۸ درصد یعنی ۷۷۱ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان این بودجه هزینه جاری و یک هزار و ۹۷۸ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان آن معادل ۷۲ درصد بودجه عمرانی بوده است.

وی ادامه داد: بودجه قطار شهری جزئی از بودجه عمرانی شهر محسوب می‌شود و ۴۰ درصد بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، البته این بودجه بیشتر از اوراق مشارکت تامین می شود، زیرا حمل و نقل و به ویژه قطار شهری برای شهرداری در اولویت قرار دارد.

معاون عمران شهردار اصفهان با اشاره به جدول بودجه معاونت شهرداری در سال جاری گفت: حمل و نقل ۵۱ درصد از بودجه، شهرسازی و معماری ۵ درصد، خدمات شهری ۲۵.۳ درصد، اداری و مالی ۱۱.۸ درصد، فرهنگی ۶ درصد و برنامه ریزی و پژوهش ۱.۳ درصد از بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۶ درصد از ۴۹ درصد بودجه خالص عمرانی جذب شده است، گفت: ۵۱۰ طرح در سال ۹۶ باید طراحی و توسط شهرداری اجرا می شد که ۱۸۵ طرح یعنی ۳۶ درصد از طرح‌ها تاکنون طراحی و وارد فاز عمرانی شده که از این تعداد ۱۸ طرح توسط معاونت عمران و ۵۰ پروژه در مناطق در دست اجراست.

مظفر اضافه کرد: ۵ پروژه نیز آماده مناقصه و مذاکره است و ۵۶ طرح دیگر برای تامین اعتبار در مناطق در حال بررسی است که به دلیل اولویت بندی‌ها و مسائل مالی هنوز تامین اعتبار نشده و برخی پروژه ها نیز به دلیل مسائل آزادسازی امکان اجرای آن وجود ندارد.

وی تاکیدکرد: برخلاف شایعه و بار روانی مبنی بر تعطیلی امور شهرداری، سرعت حرکت انجام پروژه ها نسبت به سال‌های گذشته کمتر نشده و تعداد قرادادهای منعقد شده گواه این قضیه است.

معاون عمران شهردار اصفهان با بیان اینکه برخی مناطق به صورت سلیقه ای اعمال هزینه می‌کردند که شهرداری از انجام برخی پروژه ها جلوگیری کرد، یادآور شد:  بیش از ۹۰ درصد مجوز پروژه ها از سوی شهردار صادر شده و اکنون در مرحله اجرایی است.

وی ادامه داد: ۳۸۰ میلیارد تومان پروژه فعال در شهر بدون توقف در حال اجراست که می توان به پروژه نمایشگاه، مرکز همایش‌ها و میدان امام علی(ع) اشاره کرد.

مظفر از انعقاد ۷۷ قرارداد طی صد روز اخیر خبرداد و گفت: ۱۳۴پروژه به مناطق محول شده، ۵۸ پروژه در دستور کار معاونت عمران قرار گرفته، همچنین ۱۰۳ پروژه در مناطق و ۵۲ پروژه در معاونت تحویل قطعی شده و همانگونه که مشاهده می‌کنید فعالیت کمتر از سالهای گذشته نبوده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان به تفکیک و نوع پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۶۱ پروژه فعال کوچک مقیاس داریم که از این تعداد ۳۵ پروژه در بخش آسفالت، ۷ پروژه ورزشی، ۷ پروژه در بافت تاریخی، ۹ پروژه احداث پارک و فضای سبز، ۴ پروژه احداث پارکینگ و ۲۳ پروژه احداث ساختمان تجاری و اداری است.

کد خبر 334065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.