وضعیت دانشگاه آزاد از دغدغه های مهم آیت الله هاشمی  بود

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: مباحثی مثل کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد، کاهش تعداد دانشجویان و مشکلات مالی این دانشگاه و بدرفتاریهای وزارت علوم دولت گذشته با دانشگاه آزاد از مباحثی بودند که آقای هاشمی نگران و پیگیر آنها بود.

محسن صفریان در رابطه با مهمترین خصوصیات و شاخصه های اخلاقی آیت الله هاشمی به خبرنگار ایمنا گفت: مهمترین خصوصیت آیت الله هاشمی صبر و متانت و اخلاق بسیار خوب ایشان بود.

وی افزود: نکته دیگری که باید در رابطه با خصوصیات مهم ایشان به عنوان یک مدیر اجرایی ذکر کنم این است که آیت الله هاشمی اطلاعات بسیار عجیب و دقیقی از پروژه ها و طرح های در دست اجرا  داشتند و اگر افرادی در جلسات آماری ارائه می دادند، ایشان این آمارها را بطور دقیق پیگیری می کردند و نهایت دقت را در این زمینه داشتند.

صفریان در رابطه با مهمترین دغدغه های آیت الله هاشمی پیرامون دانشگاه آزاد گفت: ایشان در این زمینه بسیار دغدغه مند بودند و خصوصاً در سالهای پایانی عمر خود که در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کردند، بحث مشکلات دانشگاه آزاد را به جد پیگیری می کردند؛ تا جایی که حتی در آخرین ناهاری که با آقای سیدحسن هاشمی صرف کردند هم پیگیر وضعیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد بودند. مباحثی مثل کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد، کاهش تعداد دانشجویان و مشکلات مالی این دانشگاه و بدرفتاریهای وزارت علوم دولت گذشته با دانشگاه آزاد از مباحثی بودند که آقای هاشمی نگران و پیگیر آنها بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد رفسنجان افزود: آقای هاشمی علاقه زیادی به توسعه علم در دانشگاه آزاد داشتند و خواهان ورود مباحث نوین مثل اقتصاد دانش بنیان، جوش هسته ای و حل مسأله آب در این دانشگاه بودند. ایشان به جد از جامعه دانشگاه آزاد می خواستند که در حوزه حل معضل آب در کشور ورود کنند و ما هم در حال انجام اقداماتی در این زمینه بودیم که متأسفانه با فوت ایشان متوقف شد.

صفریان خاطر نشان کرد که بر خلاف برخی مقامات کشوری که نگاه بخشی و استانی دارند، آقای هاشمی کاملا رویکرد ملی داشت و ضمن ارادتی که به مردم رفسنجان داشت، اولویت را به مسائل کشوری می داد.

وی افزود: این مسأله تا جایی است که امروزه کسانی که به شهرستان رفسنجان سفر می کنند در درجه اول شگفت زده می شوند؛ چرا که تصورشان این بوده که آیت الله هاشمی خیلی به شهر خودشان رسیده اند و این شهر باید موقعیت و جایگاه خاصی داشته باشد، در حالی که اولویت آقای هاشمی شهرشان نبود و نگاهش به مسائل کشوری و ملی بود. جالب است برای شما بگوییم که حتی جاده بهرمان نوق(روستای آیت الله هاشمی) تنها جاده در رفسنجان است که هنوز دو طرفه نشده و البته تلفات انسانی هم در آن بسیار بالاست.

صفریان با اشاره به بداخلاقی هایی که در رابطه با آقای هاشمی در دوران حیات ایشان صورت گرفت، گفت: برخی ادعا می کردند که شرکت پسته رفسنجان متعلق به آقای هاشمی است، در حالی که این یک شرکت تعاونی با ۷۰ هزار عضو است که هیچ چیز آن متعلق به هاشمی رفسنجانی نیست.

صفریان در رابطه با نحوه تعامل آیت الله هاشمی با پرسنل و دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: آقای هاشمی علاقه زیادی به تعامل نزدیک با دانشجویان و پرسنل دانگاه داشتند و به همین دلیل، تدابیر امنیتی تیم محافظ، در بسیاری مواقع ایشان را ناراحت می کرد. در یک مورد خاص زمانی که آقای هاشمی برای بازدید از دانشگاه آزاد رفسنجان آمده بودند، به دلیل اینکه زمان فرجه امتحانات بود،  دانشجویان اندکی در دانشگاه حضور داشتند. ایشان در ابتدا تصور کردند به دلیل سختگیری های امنیتی تیم حفاظت، دانشجویان کمی به دانشگاه آمده اند و به خاطر این امر به شدت از مسئول تیم امنیتی خود گله کردند و خواستار روابط آزادنه و نزدیک خود با دانشجویان و پرسنل دانشگاه شدند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با اشاره به اعتدال و اخلاق حسنه آیت الله هاشمی به عنوان میراث ماندگار او در نظام سیاسی ایران، به نقل خاطره ای از زبان یکی از محافظان وی پرداخت و گفت: بعد از انتخابات سال ۱۳۹۲، بسیاری از افرادی که قبل از انتخابات به آقای هاشمی توهین می کردند و اتهام می زدند بعد از انتخابات برای دیدار با ایشان صف می کشیدند و آقای هاشمی هم با روی باز آنها را می پذیرفتند. وقتی محافظان ایشان سابقه این افراد، بد اخلاقیها و توهینهای آنها را به آقای هاشمی یادآوری می کردند، ایشان می گفتند شما کاری به این مسائل نداشته باشید.

صفریان افزود: به نظر من این سعه صدر یک الگوی مثال زدنی بود و اگر همه چنین عمل می کردند، شاید وضعیت جامعه به این شکل نبود.

کد خبر 334060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.