کاهش دوباره نرخ تخم‌مرغ بعید است

رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان با تاکید بر اینکه کاهش دوباره نرخ تخم مرغ در شرایط کنونی بعید است، گفت: با وجود بیماری آنفولانزای پرندگان در کشور و معدوم شدن درصدی از طیور واحدهای صنعتی، اصلا تخم‌مرغ وارداتی در اصفهان توزیع نشد و نیاز مردم از داخل استان تامین شد.

شهاب الدین افضل در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون آخرین وضعیت بازار تخم مرغ در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر میزان واردات تخم مرغ به کشور قابل توجه نیست و تنها به صورت محدود در تهران توزیع می شود.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته واردات تخم مرغ به کشور انجام نشده است، گفت: هم اکنون تامین تخم مرغ مورد نیاز مردم، از تولید داخل است اما هیچ مشکل و کمبودی در بازار نداریم.

رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان با تاکید بر اینکه بیماری آنفولانزای پرندگان در استان اصفهان کنترل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه از شدت بیماری آنفولانزای پرندگان در کشور کاسته شده است.

وی افزود: ۶ واحد صنعتی تولید مرغ تخم‌گذار در دو شهرستان استان اصفهان درگیر بیماری آنفولانزای پرندگان شده‌اند که در مجموع ۱۵۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در این واحدها معدوم شده‌اند.

افضل با تاکید بر اینکه با کنترل بیماری آنفولانزای پرندگان در کشور، با هماهنگی دستگاه‌های متولی همچون وزارت جهاد کشاورزی و متولیان تولید از افزایش قیمت دوباره تخم‌مرغ جلوگیری شده است، گفت: هم اکنون هر شانه تخم‌مرغ در فروشگاه‌های بزرگ دولتی با نرخ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان به مردم عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه هر شانه تخم‌مرغ حدود دو کیلوگرم است، اظهار کرد: با احتساب این موضوع قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها ۷۲۰۰ تومان است با این وجود در سطح مغازه‌ها نیز کمبود تخم‌مرغ نداریم.

رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان با تقدیر از عملکرد دامپزشکی و جهادکشاورزی و نیروی انتظامی در معدوم کردن مرغ‌های درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تصریح کرد: کشور امسال در کنترل بیماری آنفولانزای پرندگان نسبت به سال گذشته شرایط به نسبت بهتری دارد و کمبودی از لحاظ تامین تخم‌مرغ نداریم.

وی با بیان اینکه کمبود تخم‌مرغ تنها در بخش صنعتی به چشم می‌خورد، اظهار کرد: در صورت کمبود این محصول وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات خواهد کرد.

افضل با اشاره به اینکه اصفهان حدود ۱۲ درصد تولید تخم‌مرغ کشور را دارد، گفت: ظرفیت تولید سالانه تخم‌مرغ در کشور ۹۰۰ هزار تن است که سهم اصفهان از تولید، سالانه ۱۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه شرایط اصفهان در تولید تخم‌مرغ، اکنون عادی است، افزود: با وجود بیماری آنفولانزای پرندگان در کشور و معدوم شدن درصدی از طیور واحدهای صنعتی، اصلا تخم‌مرغ وارداتی در اصفهان توزیع نشد و نیاز مردم از داخل استان تامین شد و تنها در تهران به میزان اندکی آن هم برای تامین نیاز یک تا چند روز توزیع تخم مرغ صورت گرفت.

رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان گفت ۴۰ درصد تولید تخم‌مرغ در اصفهان صرف نیاز داخل و ۶۰ درصد مازاد تولید به سایر استان‌ها از جمله تهران، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، ارستان، خوزستان صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش دوباره نرخ تخم مرغ در شرایط کنونی بعید است، پیش بینی کرد: با نزدیک شدن به پایان سال و شب عید نرخ تخم‌مرغ تا حدود ۱۰ درصد برای مصرف‌کننده افزایش خواهد یافت.

کد خبر 334007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.