توسعه شهر با مشارکت شهروندان

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: از ۲۰ مهرماه سال‌جاری با ابلاغ شهردار اصفهان فرایند برنامه و بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده آغاز شده و از فردا یکشنبه جلسات نهایی آن‌را با حضور شهردار اصفهان برگزار خواهیم کرد تا مباحث تخصیص منابع قطعی شود.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: فرایند تدوین بودجه شهرداری اصفهان شامل سه گام اساسی بازنگری برنامه بر اساس سیاست‌های اصفهان ۱۴۰۰، اولویت پروژه‌ها و تخصیص منابع برداشته شده است.

وی با بیان اینکه راهبردها و سیاست‌های اصفهان ۱۴۰۰ ارزیابی و اولویت بندی‌شده است، افزود: خروجی بازنگری اصفهان ۱۴۰۰، تدوین احکام و سیاست‌های شهرداری اصفهان برای سال ۹۷ بود، در این راستا برای اولین بار چارچوب‌ها و مسیر حرکت در سال آینده قبل از برگزاری جلسات با صدور ۱۱۶ حکم از سوی شهردار اصفهان ترسیم شد، بعد از آن پروژه‌ها و اقدامات تمامی قسمت‌های شهرداری بر اساس این احکام بررسی، حذف، تقویت و یا ایجاد شد.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تصریح کرد: اولویت‌ پروژه‌ها مطابق برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است، اما روش‌ها تغییر پیدا کرده و نقاط تمرکز نسبت به سال‌های قبل متفاوت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد بالای پروژه‌های نیمه تمام و کمبود منابع شهرداری، سیاست‌های جدیدی پیشنهاد شده تا از فضای پروژه‌های کوچک و کم ارزش به سمت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ارزش‌آفرین برای شهر اصفهان حرکت کنیم.

فردانی با بیان اینکه بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۰ برای تکمیل خط یک قطارشهری و توسعه آن اعتبارات متناسب تخصیص یافت، گفت: در بودجه سال آینده برنامه‌ریزی برای پهنه‌های بزرگ شهر اصفهان که اثر اکولوژیک زیادی در آلایندگی شهر دارد، انجام شده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان، اظهارکرد: برای تقویت حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان، منابع قابل توجهی تخصیص یافته است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در گام نخست تدوین بودجه بسیار خوب عمل کرده و بازنگری برنامه را امسال بهتر از سال های قبل انجام داده است، اما سال آینده بیشتر باید برای نهایی کردن محدوده، زمان و اولویت پروژه‌ها برای تخصیص منابع زمان صرف کند.

وی یکی از ویژگی‌های برنامه و بودجه سال ۹۷ را جهت‌گیری شهرداری در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دانست و اظهارکرد: در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان توسعه شهری با مشارکت بخش خصوصی و شهروندان مورد تاکید قرار گرفته است، زیرا تا زمانی که شهروندان و بخش خصوصی به کمک شهرداری و شهر نیایند، هیچ اقدامی به خوبی انجام نخواهد شد.

کد خبر 333937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.