اصفهانی‌ها یاد تختی را زنده کردند

مراسم پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور پیشکسوتان و پهلوانان اصفهان در موسسه علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی صبح امروز با حضور پیشکسوتان و بزرگان ورزش در موسسه علی ابن ابیطالب (ع) اصفهان برگزار شد.

در این مراسم محمد نصیری قهرمان سابق وزنه‌برداری و دارنده مدال طلای المپیک، ناصر ملک مطیعی بازیگر و کارگردان سال‌های دور سینمای ایران، حسن اکلیلی بازیگر اصفهانی، خانواده مرحوم ارحام صدر، مرتضی آرسته از پیشکسوتان اصفهانی، فرهاد طلوع‌کیان رییس سابق فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، رسول کربکندی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال، رضا عقیلی نویسنده و کارگردان، علی‌اصغر شاهزیدی استاد آواز، رییس هیأت مدیره مجمع امور داوری و میانجگری اصفهان، محمدمهدی هدایت بنیانگذار موسسه علی ابن ابیطالب (ع)،  محمدحسین شیران قهرمان سابق چرخ ایران و بسیاری از پیشکسوتان و بزرگان ورزش اصفهان حضور داشتند.

مراسم با هنرنمایی پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای اصفهان آغاز شد و حاضران در مراسم دقایقی به تماشای حرکات ورزش زورخانه‌ای نشستند.

سپس محمدمهدی هدایت، بنیانگذار موسسه علی ابن ابیطالب (ع) اظهار کرد: امروز به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان تختی گرد هم آمده‌ایم تا از همدیگر دلجویی کنیم.

وی ادامه داد: از اغتشاشاتی که اخیراً اتفاق افتاد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را سوزاندند، بسیار ناراحت هستم و از خداوند می‌خواهم دشمنان این مملکت را ریشه‌کن و کسانی که به کشورمان خدمت می‌کنند و درس جوانمردی می‌دهند را حفظ کند.

در ادامه علی‌اصغر شاهزیدی، استاد آواز گفت: مردمی بودن، خاکی بودن و در جستجوی ناراحتی مردم رفتن و برای حل آن قدم برداشتن، همان پهلوانی و قهرمانی است و باید به دنبال این صفات رفت. شاهزیدی در ادامه دقایقی حاضران را میهمان صدای دلنشین خود کرد.

سپس دو تن از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای اصفهان کشتی نمایشی را اجرا کردند.

در ادامه این مراسم برادران، رییس هیأت مدیره مجمع امور داوری و میانجگری اصفهان، اظهار کرد: مجمع امور داوری و میانجگری اصفهان سازمانی عامل‌المنفعه است که هدف آن ترویج فرهنگ صلح و دوستی و حل اختلافات آحاد مردم جامعه از طریق صلح و سازش است.

وی ادامه داد: صلح و سازش و دوستی اتفاق نمی‌افتد، مگر با ترویج فرهنگ جوانمردی و فتوت و به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه حقوقی اصفهان و رییس هیأت مدیره مجمع داوری امروز به این مراسم آمده‌ام تا از ناصر ملک‌مطیعی اسطوره سینمای ایران که فرهنگ صلح و دوستی، جوانمردی و فتوت را به نمایش می‌گذاشت تشکر کنم. بزرگان خودمان را در هر عصر و دهه‌ای که باشند فراموش نمی‌کنیم.

از گود زورخانه تا بازیگری

در ادامه مراسم ناصر ملک‌مطیعی، بازیگر و کارگردان سال‌های گذشته سینمای ایران اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز در اصفهان و در این گود که مهد جوانمردی، رفاقت، دوستی، غیرت و تعصیب است، حضور دارم.

وی افزود: ۷۰ سال گذشته را به یادم آوردید. آن زمان جوانان عاشق گود زورخانه بودند و از خانواده‌های خود می‌خواستند آن‌ها را به زورخانه ببرند. زورخانه خاطره بسیار شیرینی دارد. من نمی‌خواهم امروز در مورد سینما صحبت ‌کنم. من از گود زورخانه و زمین فوتبال به اینجا رسیدم.

وی ادامه داد: شهدا را نباید فراموش کنیم. جوانان از جان گذشته مملکت که رفتند تا ما بتوانیم امروزه دور هم جمع شویم.

ملک‌مطیعی خطاب به بنیانگذار موسسه علی ابن ابیطالب (ع) گفت: از ساخت چنین مجموعه‌ای بسیار خوشحال هستم. سنت‌ها و فرهنگ ما  باید پایدار بماند. ما نسل پوریای ولی هستیم و به پهلوانانی همچون تختی افتخار می‌کنیم. پدران و مادران ما در این خاک مقدس زندگی کرده‌اند و از نسل آن‌ها هستیم و باید سنت و فرهنگ آن‌ها را حفظ کنیم و به این خاک تعصب و غیرت داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در قدیم بچه‌های محله از برادر با ارزش‌تر بودند و رفاقت و دوستی در محله‌ها گنجینه‌ای بود. متأسفم که امروزه در یک آپارتمان زندگی می‌کنیم که از همسایه خود هم بی‌خبر هستیم. باید بتوانیم سنت‌های گذشتگان را از همین زمین‌های گود زورخانه زنده و حفظ کنیم.

اصفهان، مهد قهرمانان

محمد نصیری، قهرمان سابق وزنه‌برداری نیز در این مراسم اظهار کرد: اصفهان قهرمانان زیادی در دل خود پرورانده و مهد قهرمانان است که در مسابقات مختلف قهرمانی کشور و آسیا و مدال‌های طلای زیادی توانسته‌اند به دست آورند، اما سهراب مرادی برای اولین‌بار توانسته مدال طلای المپیک و قهرمانی جهان را برای اصفهان به ارمغان آورد.

در پایان مراسم به رسم سپاس و یادبود از ناصر ملک‌مطیعی با اهدای هدایایی تقدیر و تشکر شد و پیشکسوتان، ورزشکاران، پهلوانان و حاضران در مراسم عکسی به یادگار گرفتند.

کد خبر 333899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.