در مراسم خاکسپاری تختی کسی به من نگاه هم نمی‌کرد

بازیگر و کارگردان سال‌های دور سینمای ایران گفت: محبوبیت تختی در بین مردم به اندازه‌ای بود که در مراسم خاکسپاری او با اینکه همه مردم من را می‌شناختند، اما حتی به من نگاه هم نمی‌کردند.

ناصر ملک ‌مطیعی در حاشیه مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جوانمردی، غیرت و تعصب تختی واقعاً نمونه است و لازم نیست در مورد آن صحبت کنیم. همه مردم ایران تختی را می‌شناسند.

وی ادامه داد: افتخار دوستی با تختی را داشتم و بیشتر وقتمان را با یکدیگر می‌گذراندیم و همیشه برای تماشای مسابقات کشتی تختی به ورزشگاه می‌رفتم. فقدان جهان پهلوان تختی برای ملت ایران تأسف‌برانگیز است.

ملک ‌مطیعی گفت: میزان محبوبیت تختی در بین مردم به اندازه‌ای بود که وقتی فوت کرد، من هم به قبرستان ابن‌بابویه شهرری رفتم. آن زمان در کوران فعالیت سینمایی بودم و همه من را می‌شناختند، اما مردمی که در آن‌جا بودند حتی یک نگاه هم به من نمی‌کردند و تمام حواسشان متوجه مرحوم تختی بود، چون تختی جوانمرد بود و مردم او را خیلی دوست داشتند.

بازیگر و کارگردان سال‌های دور سینمای ایران در پاسخ به این سوال که جوان‌های امروز چه‌ کاری باید انجام دهند تا محبوبیتی مانند مرحوم تختی به دست آورند، اظهار کرد: جوانان باید پیرو سنت‌ها، فرهنگ، رفاقت، دوستی، غیرت و تعصب باشند. پهلوانی ریشه در فرهنگ کشور ما دارد. نباید به دنبال فرهنگ دیگر کشورها برویم، مملکت کهن و تمدن بزرگی داشته‌ایم و باید راه گذشتگان را ادامه داد.

وی در مورد وضعیت سینمای امروز ایران، خاطرنشان کرد: سینمای امروز ایران با گذشته تفاوت زیادی دارد و پیشرفت خیلی خوبی داشته و در تمام دنیا بازار دارد. هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های مختلف و محافل سینمایی صاحب مقام می‌شوند و جایزه دریافت می‌کنند.

ملک ‌مطیعی اضافه کرد: در گذشته امکانات کافی برای عرضه کالاهای خود نداشتیم. همچنین مدرسه و دانشکده فیلم و کارگردانی نبود و اطلاعات عمومی بالایی در این زمینه نداشتیم، اما در حال حاضر هنرمندان امکانات بسیاری در اختیار دارند و وضعیت سینمای امروز بهتر است.

بازیگر و کارگردان سال‌های دور سینمای ایران در پاسخ به اینکه اگر بازیگرانی مثل او در ایران مانده بودند وضعیت سینمای ایران با الان چه تفاوتی داشت، تصریح کرد: کار دنیا زمین نمی‌ماند و فرقی نمی‌کند که من یا بازیگران مشهور باشیم یا نباشیم. در حال حاضر صدها بازیگر در عرصه سینما در حال فعالیت هستند که خیلی خوب و بهتر از ما کار می‌کنند. سینما امروزه پیشرفت خوبی دارد و فیلم‌های بسیار خوبی ساخته می‌شود که همه دنیا می‌پسندند.

کد خبر 333927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.