برای جلوگیری از  فتنه باید از فضای مجازی مراقبت شود/اصلاح طلب و اصولگرا وارث یک نظام هستیم

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات که مورد تاکید رهبری است، گفت: قوای سه گانه باید همت مضاعف داشته باشند و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند تا جلوی فتنه و فتنه گران در فضای مجازی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد:گاهی انجام عمل صالح بدون جدیت و انگیزه است، به ظاهر نگاه می کنیم، اما گاهی روح قضیه مهمتر از ظاهر آن است.

وی افزود: انجام عمل صالح با جدیت مهم است، گاهی عمل صالح انجام می شود، اما نیت ریایی است، بنابراین انجام عمل صالح فقط کافی نیست و نیت خالص می خواهد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: انجام عمل صالح گاهی بدون حضور قلب، بدون شور و نشاط، بدون توجه به اسرار باطنی، دفع مذمت دیگران و گاهی به درخواست دیگران است بنابراین اینها تفاوت دارد با کسی که عمل صالح را با جدیت و اراده قوی و از سرآگاهی و دانستن اسرار و معارف و با نیت خالص انجام می دهد.

مهدوی به سالگرد توطئه استعماری کشف و یا حذف حجاب از سوی رضاشاه اشاره کرد و گفت: این اقدام رضاشاه جنایتی بزرگ در کشور بود که هنوز آثار آن را در جامعه می بینیم.

وی با تاکید بر فواید حجاب و چادر مشکی گفت: ملت ایران از دیرباز همراه حجاب بوده، شواهد تاریخی و آثار باستانی از ۴هزار قبل نشان از پوشش زنان می دهد.

وی با بیان اینکه زنان به خاطر ساختار جسمانی باید پوشش بهتری داشته باشند، گفت: آرامش روحی در پوشش مناسب را می توان احساس کرد، پوشش نامناسب تحریک جنسی و مشکلات اجتماعی را برای جوانان به وجود می اورد.

پوشش مناسب باعث استحکام خانواده می شود و یکی از عوامل طلاق همین پوشش نامناسب است.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران، دشمنان را به تکاپو واداشته است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ویژه و خاص بودن هفته ای که گذشت، گفت: از یک طرف با مطالبات مردمی روبرو بودیم، البته انقلاب اسلامی ایران با خود آزادی به ارمغان آورده تا مردم بتوانند حقوق خود را مطالبه کنند، از طرف دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی دشمنان را به جدیت علیه نظام واداشته که در این راستا تحریم ها، دسیسه ها، نسبت کذب به نظام توسط آمریکا و نقشه های منافقان بیشتر شده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: دشمنان آخرین سیلی که از ایران خوردند شکست داعش بود که دنیا را به حیرت واداشت و اقتدار نظام اسلامی را نشان داد، دشمنان قصد داشتند عراق را تجزیه کنند  حتی آمریکا نیز به کردها اعلام کرده بود که انتخابات خود را برگزار کنند، اما با اقتدار نظام اسلامی این اتفاق رخ نداد و کردها نیز به خطای خود پی بردند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی متکی به مردم و احکام اسلامی است، افزود: در کشور عربستان هیچ انتخاباتی برگزار نشده و انتخابات امریکا با ۳۰ درصد آرا انجام شده است، اما نظام جمهوری اسلامی برگرفته از مردم سالاری دینی است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مردم کشور به جمهوری اسلامی رای دادند تا هم در سرنوشت خود دخیل باشند و هم احکام اسلام پیاده شود.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه دفاع از قشر آسیب پذیر جامعه از احکام نورانی اسلام است، گفت: دشمنان از این مطالبات به حق مردم سواستفاده کردند، اما مردم در این زمینه تجربه خوبی دارند، ایستادگی مردم در دوران ۸ ساله دفاع مقدس پایان شیرینی داشت و دشمنلان مردم رامایوس کرد، ایستادگی مردم در فتنه ۸۸ نیز از ۸ سال به ۸ ماه تبدیل شد و در فتنه اخیر نیز مردم ظرف۸ روزایستادگی و دشمن را مایوس کردند.

وی ادامه داد: دشمنان باید بدانند اگر بخواهند فتنه ای ایجاد کنند زودتر از ۸ روز بساط فتنه آنها برچیده خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در بین مطالبات مردم عده ای فتنه گر خسارت های زیادی به کشور وارد کردند، گفت: تخریب اموال عمومی و شخصی، تضعیف جایگاه نظام اسلامی، سلب امنیت، مختل شدن زندگی و کسب و کار مردم خسارت هایی بود که به نظام وارد کرد و سبب به شهادت رسیدن برخی افراد همچون شهید سجاد شاهسنایی شد. 

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: در این فتنه به پرچم جمهوری اسلامی، مساجد و حوزه های علمیه نیز تعرض شد و برخی افراد اعتراف کردند که با همراهی و حمایت مادی دشمنان دست به اغتشاش زده اند.

وی از فعالیت نیروی انتظامی،  بسیج و سپاه تشکر کرد و ادامه داد: صبر و خویشتن داری این نیروها باعث ضرب و شتم عده ای از آنان شد حتی برخی زخمی و به شهادت رسیدند. در این بین مردم در پلاکاردهای خود اعلام کردند که مطالبه داریم و با اغتشاشگران هیچ رابطه ای نداریم و حق قانونی خود را می خواهیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بصیرت و هوشیاری مردم در کنار خسارت هایی که به کشور وارد شد، گفت: عده ای که فتنه گران را نمی شناختند گاهی در این بین از رفع حصر فتنه گران دم می زدند، اما تجربه خوبی شد تا بفهمند نظام اسلامی با روسای فتنه ۸۸ با رافت و مهربانی برخورد کرده است و هنوز آنها را مجازات نکرده و در یک حصر باقی گذاشته است.

نفوذ دشمن تخیلی نیست

آیت الله مهدوی تاکیدکرد: برخی ناخواسته حرفهایی می زنند به طوری که یکی از مسئولان می گفت تا کی می خواهید از حصر دم بزنید، اما همه باید بدانیم که نفوذ دشمن تخیلی نیست و باید افراد دقت کنند و انقلاب را در بین جوانان تقویت کنند تا نظام اسلامی محافظت شود. 

وی اظهارکرد: باید بیش از گذشته مسئولان جدی باشند و گزارش یکساله خود را در دفاع از نیرویهای انقلابی به استانداری گزارش دهند و این مطالبه رهبری را اجرایی کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: این فتنه ضرورت اتحاد را بیش از پیش  نشان می دهد، اینکه بگوییم از سال ۹۲ تاکنون چه اتفاقی افتاده است، درست نیست، باید این تجزیه و تحلیل ها کنار گذاشته شود، مردم را به دو دسته اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم کردن را کنار بگذاریم، همه وارث یک نظام هستیم.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: اگر همه با هم متحد باشیم و اتحاد خود  راحفظ کنیم دشمن مایوس می شود.

مسئولان شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند

وی با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات که مورد تاکید رهبری است؛ گفت: هنوز برخی مسئولان در این زمینه اراده جدی ندارند و  مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه باید همت مضاعف داشته باشند و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند تا جلوی فتنه و فتنه گران در فضای مجازی گرفته شود، بنابراین باید از فضای مجازی مراقبت شود.

وی با بیان اینکه باید مانع ورود کالاهای قاچاق و غیرضروری که مشابه آن در کشور وجود دارد، شویم افزود: رهبر انقلاب چندین بار این موضوع را بیان کردند و دادستان مجدد به صراحت بیان می کند که کالای قاچاق وارد می شود، اما آیا در قبال آن ایستادیم و مسئول مربوطه استعفا داد و یا آن مسئول را کنار گذاشتیم، منافع چه کسانی در ورود این کالاها تهدید می شود که تاکنون اقدامی نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کالاهای قاچاق وارد کشور می شود اجناس کارخانه داران بر زمین مانده، چه کسانی از این وضعیت سود می برند، تا چه زمانی باید شاهد این وضع باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب طی ۲ سال پی در پی شعار سال را اقتصاد مقاومتی نام گذاری کرده اند ، باید در این زمینه همت کنیم و اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم، مشکلات معیشتی مردم، کسب و کارآنان، ازدواج جوانان، مسکن جوانان را حل کنیم. به جای زیرسوال بردن مسکن مهر مشکل مسکن جوانان را حل کنیم.

مسئولان فکر نکنند که مطالبات مردمی تمام شده است

آیت الله مهدوی با بیان اینکه مشکل گرانی را باید حل کنیم، اظهارکرد: وقتی سخن از گرانی بنزین می شود به قشر محروم جامعه فشار وارد می شود، به کارگر ساده ای  که روی خودرو وانت کار می کند فشار وارد می شود،  اما روی کسانی که ثروت انبوهی دارند و کاری به فضای کشور هم ندارند، تاثیری نمی گذارد.

وی بیان کرد: موضوع حقوق های نجومی به کجا رسید، البته برخی افراد هم حاضر نیستند حقوق های خود را شفاف سازی کنند. موضوع آب یکی از مشکلات اصلی اصفهان است که وعده های انتخاباتی زیادی برای حل این معضل داده شده، اما تاکنون برای حل آن چیزی مشاهده نکردیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم فتنه اخیر که تمام شد مسئولان فکر نکنند که مطالبات مردمی تمام شده است، مطالبات مردمی همیشه وجود دارد و ما موظفیم از مطالبات به حق مردم دفاع کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد تا در آینده شاهد پیشرفت بهتر کشور و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 333866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.