ذوب شدن در هدف و راه حق ویژگی بارز مرحوم پرورش بود

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بارز ترین ویژگی های علی اکبر پرورش را می توان مرام سیاسی _دینی وی در راه انتخابی خود یعنی راه امام (ره) نام برد. ذوب شدن در مسیر انتخابی و فدا شدن در راه حق باعث شد چهره وی در بین انقلابیون بیشتر نمود پیدا کند.

سید صادق طباطبائی نژاد درباره شخصیت تاثیر گذار علی اکبر پرورش به خبرنگار ایمنا  گفت: استاد پرورش یکی از بارزترین شخصیت های منطقه اصفهان است که در سطح کشور نیز جزو افراد تاثیر گذار بود و رویه انقلابی وی باعث شد چهره ایشان در بین چهره های انقلابی نمود بیشتری داشته باشد و مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: مرحوم پرورش از چهره های درخشان سیاسی و انقلابی بود و امیدواریم باز هم چنین شخصیت های ماندگار و اثرگذار ی را در مسیر انقلاب شاهد باشیم.

طباطبائی نژاد با اشاره به مهم ترین ویژگی و خصوصیت پرورش خاطر نشان کرد: ذوب شدن در مسیر انتخابی خود و مرام سیاسی - دینی که در راه امام داشتند از مهم ترین ویژگی های بارز وی بود و مرحوم علی اکبر پرورش خود را در این راه فدا کرد و با تمام هستی در مسیر امام (ره) قبل و بعد از انقلاب قدم برداشت و در این مسیر افراد دیگری را نیز هدایت و رهبری کرد.

به گزارش ایمنا، سید علی اکبر پرورش سال ۱۳۲۱ در  شهر اصفهان دیده به جهان گشود و در دولت های باهنر، مهدوی کنی و چهار سال ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای، وزیر آموزش و پرورش بود و از سال ۷۲ عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی شده و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورای عالی دفاع، قائم مقام دبیر کل حزب جمهوری اسلامی و دو دوره نائب رئیسی مجلس از جمله سوابق وی است.

وی در رشته ادبیات در دانشگاه اصفهان در مقطع لیسانس فارق التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشسرای عالی تهران در رشته کارآموزی دبیری دریافت کرد. در دوران نوجوانی به وسیله  آشنایی با آیت‌الله بهشتی جذب فعالیتهای مذهبی و سیاسی شد و پس از فعالیت و تلاش های مبارزاتی سرانجام بر اثر تحمل ۲ سال بیماری رنجبار و طولانی در ۶ دی ماه سال ۹۲ در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

کد خبر 333212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.