طرح بن- بروجن مصوبه شورای عالی آب را بی‌اعتبار کرد

رییس مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه هر گونه بارگذاری جدید مطابق مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب ممنوع است، گفت: تخصیص رقم اعتباری به طرح بن- بروجن در لایحه بودجه ۹۷، مصوبات شورای عالی آب را بی اعتبار کرده است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت طرح بن– بروجن، اظهار کرد: این طرح در محدوده اصفهان تعطیل است اما در چهارمحال و بختیاری و محدوده ای که پیش از این جز خاک استان اصفهان بود و در دولت دهم با سواستفاده معاون سیاسی وزیر کشور به عنوان خاک چهارمحال و بختیاری شناخته شد، با قوت تمام در حال اجرا است.

وی با انتقاد بر اینکه مصوبه شورای عالی آب آنچه که به ضرر کشاورزان است را اجرا می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه این مصوبه آنچه که موجب صرفه جویی در آب و رسیدن کشاورزان به آب می‌شود را اجرا نمی‌کند.

رییس مجمع نمایندگان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از بندهای مصوبه ۹ ماده احیای حوضه زاینده رود جلوگیری از بارگذاری جدید بر این حوضه است، گفت: متاسفانه نه تنها طرح بن- بروجن بلکه پروژه‌های دیگر بعد از این طرح نیز در دستور کار استان بالادست قرار گرفت.

وی تاکید کرد: متاسفانه شورای عالی آب حتی از مصوبه خود دفاع نکرد اما با آنچه که قانونی مربوط به کشاورزان بود، برخورد کرد.

موسوی لارگانی گفت: کشاورزی که ۳۰ هزار متر باغ دارد باید منبع آبی برای محصولات خود داشته باشند اما به دلیل بی‌آبی باید چاه‌های خود را پُر کند این درحالی است که استان بالادست حتی تا قله کوه بین ۱۰۰۰ تا ۷۰۰ متر برای باغات هلو و بادام خود لوله گذاری کرده‌اند.

وی گفت: اراضی و باغ‌های حاصلخیز کشاورزی اصفهان به دلیل بی‌آبی اکنون به سمت کویر شدن پیش می روند این در حالیست که دولت باید منبع آبی برای کشاورزی این مناطق در نظر بگیرد.

رییس مجمع نمایندگان اصفهان تصریح کرد: رقم اعتباری در لایحه بودجه ۹۷ برای طرح بن- بروجن مغایر مصوبه شورای عالی آب بوده و در عمل این مصوبه را بی‌اعتبار کرده است.

کد خبر 333041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.