کمبود خواب ولع خوردن شیرینی را افزایش می‌دهد

دانشمندان کینگ کالج لندن دریافتند افرادی که مدت کافی می‌خوابند، کمتر احتمال دارد به سمت خوراکی های شیرین بروند و داشتن خواب مناسب راهی برای کاهش وزن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و ترجمه از "تلگراف"، همواره تصور بر این است که خواب زیاد عامل چاقی است. این مسئله در مورد خواب طولانی و زیاد، صدق می کند، اما اگر به اندازه کافی بخوابیم وضعیت متفاوت است. نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که ۹۰ دقیقه خواب مطلوب اضافی می تواند کلیدی برای از دست دادن وزن اضافی باشد.

در گذشته خواب عامل خطر چاقی عنوان شده بود زیرا سطح هورمون هایی که کنترل اشتها را در دست دارد، تغییر می دهد، اما یک مطالعه جدید نشان داد که با داشتن خواب مناسب، افراد به طور طبیعی در طول هفته غذاهای سالمتری انتخاب می کنند و هر روز ۱۰ گرم شکر کمتری می خورند.

دکتر "وندی هال" محقق اصلی این پروژه از گروه علوم تغذیه ای گفت: "این واقعیت که افزایش خواب باعث کاهش مصرف قندهای آزادمی شود، به این معنی است که یک تغییر ساده در شیوه زندگی ممکن است واقعا به مردم کمک کند تا رژیم های سالم تر انتخاب کنند."

در این بررسی ، ۲۱ داوطلب که الگوی خواب کمتر از هفت ساعت توصیه شده در شب داشتند، انتخاب شدند تا با گروه شاهد مقایسه شوند. از این افراد خواسته شد که یک زمان خواب ثابت داشته باشند، قبل از خواب باید از مصرف کافئین پرهیز می کردند. به طور متوسط ​​گروه ها توانستند در طول دوره مطالعه هفت روزه، ۹۰ دقیقه به الگوهای خواب روزانه خود اضافه کنند. عادت غذایی روزانه نشان داد که تا پایان هفته، افراد به طور طبیعی شکر و کربوهیدرات کمتری نسبت به قبل مصرف می کردند. در مقابل، هیچ تغییری در گروه کنترل و یا شاهد که الگوی خواب آنها تغییری نداشت، مشاهده نشد.

"حیا الخطیب" محقق دیگر این پروژه افزود: "مدت و کیفیت خواب، در افزایش سلامت عمومی افراد نقش دارد و تغییر در این مسئله به عنوان یک عامل خطر در نظر گرفته می شود. در این تحقیق مشخص شد که عادت های خواب را می توان با استفاده از رویکرد فردی نسبی در بزرگسالان سالم تغییر داد. نتایج نشان می دهد که افزایش زمان ماندن در رختخواب به مدت یک ساعت یا بیشتر ممکن است منجر به انتخاب مواد غذایی سالم تر شود."

این یافته جدید ارتباط بین خواب کوتاه و انتخاب رژیم های غذایی با کیفیت پایین را که قبلا در مطالعات قبلی مشاهده شده بود، تقویت می‌کند. محققان امیدوارند که این یافته ها با جزئیات بیشتر، به ویژه در افرادی که در معرض خطر چاقی یا بیماری های قلبی-عروقی هستند، بررسی شود. نتایج این تحقیق در مجله آمریکایی "Clinical Nutrition" منتشر شده است.

کد خبر 332949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.