دولت نرخ واقعی صنایع لبنی را اعلام نمی‌کند

مدیرعامل شرکت تعاونی فراورده‌های لبنی استان اصفهان گفت: از سه ماه پیش نرخ‌ واقعی صنایع لبنی تعیین شده اما دولت با شعار حمایت از حقوق مصرف کننده، آنها را اعلام نمی‌کند.

هومان امیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رکود حاکم در بازار محصولات لبنی صنعتی، اظهار کرد: مرگ فعالیت کارخانجات تولید محصولات لبنی نزدیک است و واحدهای صنعتی لبنی به دلیل رکود و کاهش قدرت خرید مردم یکی پس از دیگری رو به تعطیلی رفته‌اند.

وی افزود: هر سال قیمت شیر خام، هزینه انرژی، دستمزد کارگران، حق توزیع محصول، حمل و نقل و... افزایش می‌یابد اما دولت فروش محصولات لبنی را بر مبنای نرخ شیرخام در سال ۱۳۹۳ تعیین می‌کند که این امر موجب فشار مالی و زیان‌دهی بالا به کارخانجات این صنعت شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی فراورده‌های لبنی استان اصفهان ادامه داد: در حالی که قیمت واقعی شیر پاکتی ۲ هزار تومان است، دولت نسبت به افزایش قیمت آن اقدام نکرده و شعار حمایت از مصرف‌کننده را سر می‌دهد اما ضرر آن را باید کارخانجات لبنی بدهند.

وی با اشاره به اینکه ازمجموع ۸۰ کارخانه فعال تولید محصولات لبنی اصفهان اکنون بین ۳۵ تا ۴۰ کارخانه آن با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند، گفت: متأسفانه اشتغال پایدار این کارخانجات از بین رفته و ظرفیت تولید آنها به یک سوم رسیده است.

امیری تصریح کرد: بیشتر کارخانجات استان تولیدکننده ماست، پنیر و شیرپاستوریزه هستند اما قیمت این اقلام پرمصرف در سال‌های اخیر در انجمن صنایع لبنی و شرکت تعاونی تولیدکنندگان لبنی و پاستوریزه اصفهان اضافه نشده است و فعالان این عرصه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی مقاومت دولت در برابر تعیین نرخ واقعی محصولات لبنی را مهمترین دلیل تعطیلی کارخانجات دانست و افزود: مسئولان تنها وعده می دهند، درواقع از سه ماه پیش نرخ‌های واقعی تعیین شده اما دولت با شعار حمایت از حقوق مصرف کننده، آنها را اعلام نمی‌کند.

کد خبر 332733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.