پیام خون ما حفظ انقلاب اسلامی‌است

شهید  محمدرضا چنگانی خوراسگانی در قسمتی از وصیت نامه خود آورده است: پیام خون ما حفظ انقلاب اسلامی‌است که از همه واجبات واجب‌تر است؛ اسلام را حفظ کنید با هر چه دارید و هر چه در توان دارید

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا در سوم فروردین ۱۳۴۲ در خانواده مذهبی در خوراسگان اصفهان به دنیا آمد وی که به دلیل مشکلات مالی پدر نتوانست تحصیلش را ادامه دهد به حرفه صافکاری روی آورد و در این حرفه مهارت بسیار به دست آورد اما با شروع تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی شغل خود را کنار گذاشت و به خیل عظیم مردم پیوست.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی تصمیم به حضور در جبهه های حق علیه باطل گرفت اما به دلیل مسئولیت در بسیج خوراسگان با مخالف فرمانده خود روبرو شد اما پس از دو سال تلاش سرانجام توانست به آرزوی خود برسد.

وی پس از مجاهدت های فراوان توسط حاج حسین خرازی به سمت فرمانده گردان امام حسن مجتبی منصوب شد و در عملیات والفجر ۲ و ۴ و خیبر شرکت کرد.

شهید  محمدرضا چنگانی خوراسگانی همچنین در عملیات بدر شرکت داشت و در حالی که نیروهای گردانش را هدایت میکرد در اسفند  ماه ۱۳۶۳ در منطقه هورالهویزه به درجه شهادت رسید و پیکر پاکش در گلستان شهدای اصفهان قطعه بدر ردیف ۶ شماره ۳ به خاک سپرده شد.

در ادامه وصیت نامه این شهید بزرگوار را با هم میخوانیم:

«یا أیها الذین آمنوا هل أدلکم علی تجارة تنجیکم من عذاب ألیم تؤمنون بالله ورسوله وتجاهدون فی سبیل الله بأموالکم وأنفسکم ذلکم خیر لکم إن کنتم تعلمون؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا شما را به تجارتی که از عذاب دردآوررهاییتان دهد راه بنمایم؟ به خدا و پیامبرش ایمان بیاورید، و در راه خدا با مال و جان خویش جهاد کنید و این برای شما بهتر است، اگر دانا باشید.

اشهدُ انْ لا اِلٰهَ الا الله، اَشهدُ انَّ محمّداً رسولُ الله و اشهد انّ علیا ولی‌الله؛ افق خونین، نوید پیروزی بزرگی را می‌دهد و این همان وعده خداست؛ إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ؛ به همت سینه چاکان عاشق؛ عاشقان عابد؛ عابدان شب‌های تار؛ شیران و دلاوران روز؛ عاشقان الله؛ یاوران روح الله که حزب الله همین‌هایند؛ قسم به این عاشقان خونین که کسانی که در افکار غلط غوطه‌ورند که زندگی جاوید در دنیا را به دست خواهند آورد سخت در اشتباهند؛ شک نیست که غیر خدا همه خواهند مرد حتی رسول الله؛ که این سخن خود خداوند است که کلُّ نَفسٍ ذائِقَةُ المَوتِ؛ پس ای حریصان دنیا، ای دلدادگان، در کنار زیورهای مادی خویش را دریابید که این سعادت نیست، شقاوت است؛ انسانیت نیست، حیوانیت است.

عاشقی را از همان بسیجیان جان بر کف یاد بگیرید و خویش را دریابید که در آخرت دیگر دیر شده است؛ زیورهای مادی، زن و فرزند، پول و مقام و ریاست در آن دنیا به کارتان نیاید؛ تنها اعمال شماست که دستتان را می‌گیرد؛ پیامم به همه این است که جهاد را که از فروع دین است فراموش نکنید که در غیر این صورت سعادت را به دست نمی‌آورید.

دنیا پوچ است و مرگ را نمی‌توان گول زد و از دستش فرار کرد؛ چه بهتر است عاشقانه انتخاب کنیم و به سویش برویم؛ چه زیباست عشقی که آگاهانه باشد و چه زیباست عشقی که برای معشوق جان باختن و چه والا مقام است عاشقی که خود را شناخت؛ دنیا را شناخت و معشوق را شناخت و در آخر پرده‌ها را درید، سینه را خونین کرد و به سوی معشوق پرواز کرد.

در دعای کمیل است که نمی‌توان از سیطره حکومت الله فرار کرد؛ وَ لا یُمْکِنُ الْفِرارُ مِنْ حُکُومَتِکَ؛ ای دنیاییان کجا می‌روید؟ کدامین سعادت را می‌خواهید؟ فرار غیر ممکن است؛ آخر همه امور خدا و قیامت است، بهشت است، جهنم است، حی است؛ بینا، شنواو داناست؛ پس خود، خود را انتخاب کنید و من بر اساس همین امور شتافتم و از وقتی که خویش را یافتم بهترین راه را همین دیدم که باید آنقدر جهاد کرد تا به پیشگاهش نائل شوم؛ آگاهانه رفتم؛ عاشقانه رفتم؛ شناختم و رفتم و شما را به این امر توصیه می‌کنم؛ علی(ع) می‌فرمایند وَاعْلَمْ یَا بُنَیَّ أَنَّکَ إِنَّمَا خُلِقْتَ لِلاْخِرَةِ لاَ لِلدُّنْیَا، وَلِلْفَنَاءِ لاَ لِلْبَقَاءِ، وَلِلْمَوْتِ لاَ لِلْحَیَاةِ؛ پسرم! بدان تو برای آخرت آفریده شده ای نه برای دنیا، برای فنا نه برای بقا در این جهان، برای مرگ نه برای زندگی.

اینک مواردی را برای توصیه به مردم شهید پرور دارم؛ البته من لیاقت توصیه کردن را ندارم؛ ای مردم پشتیبان امام باشید و سعی کنید در خط امام و رهبری باشید؛ روحانیت مبارز در خط امام را فراموش نکنید و توی دهان کسانی بزنید که مغرضانه علیه آنها جو سازی می‌کنند؛ نمازهای جمعه فراموش نشود چراکه دشمن شکن است؛ هم دشمنان داخلی با لباس و اسم مذهب و انقلاب و هم دشمنان خارجی؛ مساجد را پر کنید؛ بسیج در مساجد این مراکز عشق نباید به امور اداری خلاصه کند و نباید به اسم مشکلات اداری اعزام به جبهه تحت الشعاع قرار گیرد؛ نباید با اسم و عنوان دادن به افراد، به آنها شخصیت کاذب داد؛ نباید حزب الله را به دست فراموشی سپرد؛ بنا به فرمایش امام اینها صاحبان انقلاب‌اند نباید به اسم مسئولیت، تخصص و سابقه، یک باند خاص در آنها حاکم شود و افراد را به جرم طرفداری از امام جمعه شهر شهیدان منزوی و یا احتمالا اخراج کرد.

ای مردم مانع از رفتن فرزندانتان به جبهه‌ها نشوید که سعادت را از آنها گرفته‌اید؛ اگر سعادت آنها را می‌خواهید آنها را تشویق به پاسداری از خون امام حسین(ع) و یارانش در کربلای ایران کنید؛ پیام خون ما حفظ انقلاب اسلامی‌است که از همه واجبات واجب‌تر است؛ اسلام را حفظ کنید با هر چه دارید و هر چه در توان دارید؛ اسلام و تشیع مظلوم را با جهاد حفظ کنید.

پدر و مادرم می‌دانم پس از چند سال منتظر چنین لحظه‌هایی بودید؛ امانتی بودم و رفتم؛ خدا را شکر کنید و گریه بر امام حسین(ع) کنید و بر مظلومیت حضرتش و بر اصحاب با وفایش؛ خودتان در این راه تشویقم کردید و اکنون که به پیشگاه خدا شتافتم دیگر برادرانم را تشویق کنید تا سلاحم را زمین نگذارند که البته خود نیز راه خود را تشخیص داده‌اند؛ صبر و توکل به خدا را پیشه سازید؛ چه کنم؟ وظیفه شرعی و اسلامی بود و باید عمل می‌کردیم؛ می‌دانم در این مدت مظلومانه همیشه دعاگوی من و دیگر امثالم بودید؛ سست و غمگین نباشید که من سعادت‌مندم و اگر جز این فکر کنید که فکر نمی‌کنید، خطا کرده‌اید.

خواهران و برادرانم را به صبر و توکل گرفتن از خدا سفارش می‌کنم و آنه را به زینبی زیستن و همچون علی اکبر و علی /اصغر پرورش دادن فرزندانشان سفارش می‌کنم. ۱۷/۱۲/۱۳۶۳».

کد خبر 332569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.