دانشگاه جای پرسشگری است/نقد دولت به جای تضعیف دولت

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر فضای باز سیاسی از دانشگاه‌ها حذف شود دانشگاه‌های ما دچار مرگ علمی و عملی می شوند، گفت: ما نقد دولت را می پذیریم؛ اما باید توجه داشت این نقد باعث تضعیف دولت نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فریده اولاد قباد» نماینده مردم تهران در مجلس شورای عصر امروز دو شنبه -۲۷ آذر-  در برنامه سکوت فریاد که در دانشگاه اصفهان برگزار شد در جمع دانشجویان حاضر شد و با بیان اینکه دانشگاه اصفهان ازجمله مراکزی بوده که بیشترین سیاستمداران را در محیط خود پرورانده اظهار کرد: روز دانشجو روز شناخت هویت اصلی دانشجویان است که با شهادت سه تن از دانشجویانی که در برابر استعمار و استثمار قیام کردند و فریاد عدالت‌خواهی و آزادی سر دادند همراه است.

وی افزود: اصفهان هم شهر سرداران جوانی است که با همدلی و انسجام توانستند جنگ ۸ ساله را با کمترین امکانات اداره کنند، شما دانشجویان هم با همفکری و انسجام جایگاه کشور را در منطقه و نظام جهانی ارتقا می‌دهید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بابیان اینکه دغدغه ما در کمیسیون آموزش دغدغه دانشجویان است، ادامه داد: ما و شما از دولت تدبیر و امید حمایت کردیم و اگرچه بسیاری از انتظارات محقق نشده اما از زحمات دانشجویان برای انتخابات سپاسگزاریم و برای تحقق خواسته‌های شما از دولت مطالبه گری می‌کنیم.

اولاد قباد افزود: بسیاری از شما به دلیل زحماتی که در راستای حمایت از دولت کشیده‌اید، حال از فضای بسته دانشگاه‌ها و مطالباتی که بر زمین‌مانده به دولت نقد دارید، ما با نقد موافقیم اما باید توجه داشت این نقد باعث تضعیف دولت نشود بااین‌وجود دولت و مسئولین باید پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم و دانشجویان باشند و نباید باعث دلسردی آن‌‎ها بشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر فضای باز سیاسی از دانشگاه‌ها حذف شود دانشگاه‌های ما دچار مرگ علمی و عملی می‌شوند. اولاد قباد  با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با  وزیر علوم گفت: مهم‌ترین خواسته ما از وزیرعلوم مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها با توجه به طرح آمایش سرزمین باهدف رشد و پیشرفت سطح علمی دانشگاه‌ها، افزایش تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌ها، قانونمند کردن بورسیه‌ها و احیاء کرسی‌های آزاداندیشی بوده است؛ چراکه دانشجویی که پرسشگر نبوده و مطالعه دقیق نداشته باشد نمی‌تواند اوضاع جامعه را تحلیل کند.

وی از پیگیری اوضاع دانشجویان ستاره‌دار خبر داد و گفت: در جلسه با وزیر علوم مستنداتی که در اختیار داشتیم را قرائت کردیم، از ایشان توضیح خواستیم و تأکید کردیم فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد چراکه در غیر این صورت پویایی سیاسی از بین رفته و دانشگاه به مردابی علمی تبدیل می‌شود.

عضو مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته رفع حصر در فراکسیون امید خبر داد و گفت: اعضا این کمیته با پیگیری‌های لازم از شورای عالی امنیت ملی مسئله رفع حصر را دنبال می‌کنند همچنین مسئله ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور دوران اصلاحات از طریق فراکسیون امید در حال پیگیری است.

کد خبر 332542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.