تجدید میثاق نمایندگان مجلس دوازدهم با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)

نمایندگان منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به مقام والای حضرت امام راحل و شهیدان گران‌قدر ادای احترام و تجدید عهد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم افتتاح دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز _دوشنبه هفتم خرداد_ با حضور نمایندگان منتخب و مسئولان کشوری و لشکری در صحن علنی مجلس آغاز شد.

در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، سفرای کشورهای مختلف در تهران، رؤسای ادوار مجالس گذشته، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی نماینده رهبر معظم انقلاب، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، وزرای دولت سیزدهم، سرپرست موقت ریاست‌جمهوری و مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

در این مراسم بیش از ۲۲۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم را پوشش دادند، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی پس از دریافت کارت‌های ویژه خود به داخل صحن مجلس راهنمایی شدند، تمام راهروهای ورودی مجلس مزین به تصاویری از اختتامیه ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی بود.

این مراسم یک غایب ویژه داشت که جای خالی‌اش در این مراسم حس می‌شد؛ آری شهید جمهور آیت‌الله رئیسی. او که جانش را در راه خدمت فدا کرد و جاودانه ماند دقیقاً چهار سال پیش در چنین روزی، هفتم خرداد سال ۹۹ در کسوت رئیس قوه قضائیه در ردیف میهمانان نشست و نظاره‌گر افتتاحیه مجلس یازدهم بود.

روز گذشته حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در نشست با خبرنگاران در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایران به مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران، گفت: برگزاری مراسم عظیم و میلیونی تشییع و احترام به ساحت مقدس شهدا در کشور ما بار دیگر صحنه یکی از حماسه‌های کم‌نظیر تاریخ ما را به نمایش گذاشت و در کنار نام شهیدان، بار دیگر جهانیان عظمت و همبستگی ملت ایران را مشاهده کردند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) افزود: برای مردم ما که این صحنه‌ها را از آغاز انقلاب تاکنون مکرر دیده‌اند جای تعجب نیست، اما برای جهانیان و همه کسانی که این روزها اخبار شهدا را پیگیری می‌کردند جای شگفتی و سوال بوده که این چه اقتداری است و مردم ایران چقدر صبورانه در همه صحنه‌ها حاضر هستند و قدرت و عظمت یکپارچگی خودشان را به نمایش می‌گذارند؛ ما با همه وجود باید به این ملت درود و آفرین بگوییم و عرض کنیم که جز خداوند بزرگ کسی نمی‌تواند اجر این همه پاک‌باختگی را بدهد.

کد خبر 757547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.