موزه میدان امام علی(ع) تا سال آینده احداث می شود

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) از تکمیل موزه میدان در سال آینده خبرداد و گفت: پس از ساخت موزه، اشیاء ارزشمندی که در حین عملیات عمرانی میدان امام علی (ع) کشف شده به نمایش گذاشته خواهد شد.

مهدی رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طرح احیای میدان امام علی (ع) یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهری است که با اجرای آن قلب شهر دگرگون می شود.

وی با اشاره به اینکه احیاء میدان امام علی (ع) در سه فاز طراحی شده است، افزود: فاز اول این ابر پروژه شامل احداث زیرگذرهای میدان و فاز دوم شامل احداث میدان اصلی و پروژه های تجاری اطراف طی چند سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز سوم نیز از سال ۹۴ آغاز شد، گفت: فاز سوم شامل احداث میدان جلوخان مسجدجامع در ضلع شمالی مجموعه میدان امام علی (ع) است که در دل آن ۱۲ پروژه اجرایی می شود، ۱۱ پروژه آن از سوی شهرداری و یک پروژه با همکاری بخش خصوصی انجام می شود.

رضایی با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز سوم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بدنه سازی ضلع شرقی میدان جلوخان در سال گذشته تکمیل شده و هم اکنون آزادسازی ضلع غربی و ضلع جنوبی پروژه در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه احداث ضلع شمالی میدان جلوخان در سه فاز تعریف شده است، عنوان کرد: بدنه سازی فاز اول ضلع شمالی میدان جلوخان تحت عنوان پروژه ۱۳A در نیمه اول سال ۹۵ به پایان رسید و هم اکنون آزادسازی ضلع میانی میدان تحت عنوان پروژه ۱۲A در حال انجام است.

مدیرپروژه احیای میدان امام علی (ع) ادامه داد: پروژه ۱۱A که شامل بدنه سازی ضلع شمال شرقی میدان جلوخان است، بزودی تکمیل می شود.

نمایش آثار مشکوفه میدان امام علی (ع) 

رضایی با بیان اینکه موزه میدان امام علی (ع) از دیگر طرح‌های فاز سوم این ابرپروژه است، گفت: عملیات سفت‌کاری موزه میدان امام علی (ع) در سال گذشته تکمیل شده و اکنون نازک‌کاری آن در دو قسمت مرمت و نوسازی در دستور کار است و در نیمه اول سال آینده تکمیل می شود.

وی اظهارکرد: پس از ساخت موزه، اشیاء ارزشمندی که در حین عملیات عمرانی میدان امام علی (ع) کشف شده به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرپروژه میدان امام علی (ع) با بیان اینکه به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود فضای پارک در میدان امام علی (ع) احداث پارکینگ های کمرزرین، ولیعصر و قیصریه در دستور کار است، افزود: مساحت مجموع پروژه های پارکینگ و تجاری کمرزرین، قیصریه و ولیعصر ۷۴ هزار مترمربع است که گنجایش پارک ۱۲۰۰ دستگاه خودرو را دارد.

رضایی اظهارکرد: قسمت‌هایی از پارکینگ‌های این سه پروژه با یکدیگر مشترک و متصل می شود از همین رو شهروندان می توانند به بازارها و میدان جلوخان مسجدجامع دسترسی داشته باشند.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه پارکینگ  – تجاری کمرزرین از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، اظهارکرد: پروژه کمرزرین در چهار طبقه با زیربنای ۳۲ هزار مترمربع احداث می شود که دو طبقه آن به پارکینگ با ظرفیت پارک ۵۵۰ خودرو و دو طبقه دیگر آن به صورت تجاری برای بازار طلا و جواهر اختصاص داده می شود.

رضایی با اشاره به اینکه پارکینگ و تجاری ولیعصر در پنج طبقه احداث می شود که اکنون نیز آزادسازی این پروژه تکمیل و عملیات اجرایی آن در دست طراحی است، عنوان کرد: به طور حتم با اجرای این سه پارکینگ مشکل کمبود فضای پارک میدان امام علی(ع) برطرف می‌شود.

کد خبر 332289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.