صدور بیش از ۱۶ هزار کارت ملی هوشمند در لنجان

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: در سال گذشته برای بیش از ۱۷هزار نفر از مردم شهرستان لنجان کارت ملی هوشمند صادر شده و در هشت ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۱۶ هزار کارت ملی هوشمند برای شهروندان لنجانی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا  از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان لنجان اظهار کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی از عوامل بسیار مهم توسعه و برنامه ریزی هر جامعه محسوب می شود چراکه امروزه داشتن آمار صحیح و کامل نقش مهم و اثر بخشی در تصمیم گیری ها ی کلان دارد و از این جهت آمار حیاتی مهمترین ابزار اساسی مدیریت و برنامه ریزی و کلید ورودی پیشرفت هر جامعه می‌دانند.

وی افزود: باید توجه داشت ثبت به موقع وقایع حیاتی در تصمیمات اساسی نقش بسزایی را دارد و به دلیل نقشی که این موضوع در مسائل اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و سیاسی دارد باید ظرافت لازم در این امر به کار گرفته شود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرداریها و دهیاریهای شهرستان لنجان در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و دستگاههای نظارتی و عضو شورا نیز در این خصوص باید دقت عمل بیشتری را به کار بگیرند.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید در حد توان خود در حوزه آگاه سازی مردم در راستای ثبت به موقع وقایع حیاتی تلاش کنند تا عموم مردم در کوتاه‌ترین زمان وقایع حیاتی خود را به ثبت برسانند از سوی دیگر سیستم صحیح نظارتی نیز باید این مهم را به خوبی رصد کند.

سجاد اضافه کرد: با توجه به تهدید جمعیتی که امروز متوجه کشور است، رصد مستمر تغییرات جمعیتی در شهرستان لنجان بسیار مهم بوده و دستگاه‌های مربوطه باید در راستای افزایش نرخ باروری در این شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ثبت به موقع وقایع حیاتی را یکی از مشکلات پیش روی ثبت احوال دانست و بیان کرد: نباید پراکندگی شهرها و روستاهای شهرستان موجب دیر ثبتی وقایع حیاتی شود و باید به نکته توجه داشت که ثبت آمار دقیق وقایع حیاتی، بررسی علمی عوامل مرگ و میرها و بروز حوادث اجتماعی جهت کنترل و کاهش این آسیب ها، امری ضروری است

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: اگر آمارهای وضعیت چهار گانه ثبت احوال با دقت نظر بیشتر و به طور علمی_پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد، علاوه بر شناخت دقیق عوامل و آسیب های اجتماعی، راه پیشگیری از آن ها نیز هموارتر می شود.

وی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر بحث دیر ثبتی وقایع حیاتی در شهرستان لنجان کاهش یافته است اما هنوز بسیاری از مردم به اهمیت ثبت وقایع حیاتی آشنا نیستند بنابراین باید با آموزش و فرهنگ‌سازی به سمتی حرکت کنیم که در جامعه امکان ارائه آمارهای دقیق و مستند فراهم شود.

سجاد یادآور شد: در سال گذشته برای بیش از ۱۷هزار نفر از مردم شهرستان لنجان کارت ملی هوشمند صادر شده و در هشت ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۱۶ هزار کارت ملی هوشمند برای شهروندان لنجانی صادر شده است.

کد خبر 331875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.