ارسال پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت علیه تصمیم ترامپ

نمایندگان چند کشور عربی در سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان ارسال کردند که خواستار لغو تصمیم ترامپ درباره قدس شده است.

به گزارش ایمنا، در نشست روز دوشنبه این سفیران در سازمان ملل متحد، پیش نویس یک قطعنامه به شورای امنیت فرستاده شد و همچنین خواستار برگزاری نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ارائه پیش نویس قطعنامه مشابه شدند.
محمد حسین بحر العلوم نماینده دائم جمهوری عراق در سازمان ملل متحد نیز پیشنهادی ارائه کرد که به موجب آن گروهی از وزیران کشورهای عرب به عنوان گروه حرکت بین المللی علیه تصمیم اخیر آمریکا و پیامدهای این اقدام در مورد صلح و امنیت بین المللی تشکیل شود.

به گزارش ایمنا، پس از اعلام تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، شمار زیادی از مقام ها و مسئولان کشورهای اروپایی، آسیایی ، عربی و اسلامی و همچنین سازمان ها و نهادهای بین المللی با واکنش به این تصمیم آن را محکوم و این اقدام را مانع تحقق صلح در منطقه خواندند.

اعتراض مردم فلسطین به اقدام غیرقانونی و خصمانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیز هر روز گسترده تر می شود و این امر یورش اشغالگران صهیونیست برای آرام کردن این تجمعات را به دنبال داشته؛ بطوریکه در حملات روزهای گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان چهار نفر شهید و بیش از  هزار و ۶۰۰  نفر زخمی شده اند.

کد خبر 331754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.