«ناهید دایی جواد» درگذشت

«ناهید دایی جواد» هنرمند پیشکسوت ادبیات و آواز اصفهان و خالق ترانه جاودان «غروب کوهستان» شب گذشته در اثر سانحه تصادف درگذشت.

به گزارش ایمنا، ناهید دایی جواد هنرمند پیشکسوت ادبیات و آواز سنتی ایران شب گذشته ۱۹ آذر ماه ۹۶ در اثر سانحه تصادف درگذشت.  

ناهید دایی جواد فرزند عبدالباقی در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۱ در شهر اصفهان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی تا مقطع کارشناسی ادامه داد و در سال ۱۳۴۲ به استخدام آموزش و پرورش استان اصفهان درآمد و از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۷۴ که بازنشسته شد در دبیرستان‌های شهر اصفهان به تدریس ادبیات و زبان فارسی و عربی مشغول بود. وی نه سال پیش از انقلاب از رادیو استعفا داد و از سال ۱۳۷۴ تا کنون مشغول تدریس آواز ایرانی در آموزشگاه‌ها شد.

ناهید دایی جواد در سال ۱۳۸۱ سه کنسرت در تهران در تالارهای وحدت، اندیشه، فرهنگ با مشارکت کیان علی‌نژاد اجرا کرده است و پس از آن به همراه «گروه ایراندخت» تور کنسرتی را در شرق ایالات متحده داشته است. آخرین اجرای وی در خارج از کشور در بزرگداشت پیرنیا در لندن بوده است که به همراه گلپایگانی با همدیگر برنامه اجرا کردند.

از جمله آثار این هنرمند می توان به «ناله بی‌اثر» با شعر «رهی معیری»، «اشکم دونه دونه»، «آه سینه‌سوز» از «جهانبخش پازوکی»، «دستی نگیرد دست من» یا «ساقیا در را گشا» که به اسم «همراز»، تصنیف «مادر» و تصنیف «ساقی بیگانه» اشاره کرد.  

کد خبر 331620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمال IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    8 1
    خدایش بیامرزد . واقعا حیف شد خیلی خوش صدا بودند. نام و صدا و یادشان برای همیشه گرامی و در خاطره ها خواهد ماند.روحش شاد.به اهالی هنر و موسیقی عرض تسلیت دارم.
  • فرید خان US ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    1 2
    این خیابان مرداویچ اصفهان شده قتل گاه در نیمه شب ها ... رانندگی های تند و بی دقت
  • جعفر AE ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    2 0
    واقعاحیف شد باصداش خاطره ها داشتیم دیگه هیچی نمی تونه جای اینارو پر کنه خدایش بیامرزاد وقرین رحمت کناد. به اهالی موسیقی عرض تسلیت دارم