مُد سرمایه گذاری امروز کشور، هایتک است/بستر جذب سرمایه‌گذار صنایع "های‌تک"در لنجان مهیاست

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهرستان با ۱۲هکتار شهرک صنعتی تنها یک هزارم مساحت شهرک های صنعتی در استان را در اختیار دارد لذا با توجه به اینکه کلنگ احداث شهرک های صنعتی رکن آباد با ۷۰هکتار و تنگ بیدکان با ۹۷هکتار بر زمین زده شده است سرمایه گذاران می توانند در صنایع هایتک فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سیدمحسن سجاد در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان و صنعتگران شهرستان لنجان ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را در گرو استفاده از ابزارها و فرصت‌های مهم صنعتی دانست و اظهار کرد: همواره تقویت مشارکت بخش خصوصی نقش موثری را در توسعه و رشد تولید ملی به همراه داشته و یکی از ابزارهای توسعه این مهم توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و راه‌اندازی منطقه ویژه صنعتی است.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی بهترین و ایده‌آل‌ترین راه برای کمک به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف برنامه‌های آنها بوده و امروز به عنوان ستون رشد و توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد:با توجه به اینکه برنامه های اصلاحات اقتصادی دولت دوازدهم با هدف دستیابی به «رشد اقتصادی فراگیر، مستمر، اشتغال زا و ضدفقر» با در نظر گرفتن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی تدوین شده است، این برنامه شامل دو بخش توسعه ای و حمایتی بوده که می کوشد تا عدالت اجتماعی، کاهش نابرابری و فقر را از طریق اصلاح سازوکارهای اقتصادیِ ایجاد کرده و آنها محقق سازد.

وی ادامه داد: شهرستان لنجان با توجه به موقعیت استراتژیکی که در استان اصفهان دارد مکانی مناسب برای سرمایه گذاران است و قطعا با اجرای طرح توسعه شهرک های صنعتی شهرستان لنجان می توان زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرد.

سجاد اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی فضا و زیرساخت‌های مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران جهت توسعه صنعتی و اشتغال مولد خواهند گذاشت از این رو نقش ویژه ای در توسعه صنعتی دارد.

وی مُد سرمایه گذاری امروز کشور را در حوزه هایتک دانست و عنوان کرد: شهرستان با ۱۲هکتار شهرک صنعتی تنها یک هزارم مساحت شهرک های صنعتی در استان را در اختیار دارد لذا با توجه به اینکه کلنگ احداث شهرکهای صنعتی رکن آباد با ۷۰هکتار و تنگ بیدکان با ۹۷هکتار بر زمین زده شده است سرمایه گذاران میتوانند در صنایع هایتک همچون داروسازی، لوازم آرایشی بهداشتی و مواد غذایی فعالیت کنند.

فرماندار شهرستان لنجان با انتقاد از برخی از دستگاها و ادارات به دلیل زمان طولانی  پاسخ  دهی به استعلامات سرمایه گذاران بیان کرد: طولانی شدن پاسخ استعلامات سازمان ها به متقاضیان در شهرستان لنجان امتیازی منفی در مسیر سرمایه گذاری به حساب می آید لذا کارشناسان دستگاه های اجرایی باید در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه استعلامات سرمایه گذاران را اعلام کنند تا زمینه توسعه صنعت پاک و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیاست گذاری در شهرک‌های صنعتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دولت تدبیر و امید است و از سوی دیگر عملیاتی سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، در زمره مهمترین عناصر برنامه ریزی بوده که امروز ثمرات فراوانی را به همراه داشته است.

سجاد در پایان گفت:  احداث و گسترش بیشتر شهرک‌های صنعتی شهرستان لنجان و حمایت از صنایع کوچک قطعا باعث تحقق منویات معظم له خواهد شد.

کد خبر 331559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.