اوباما درباره خطر نابودی دمکراسی در آمریکا هشدار داد/خطر آلمان نازی درپیش است

تارنمای خبری آمریکایی «پلتیکو» نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مورد دفاع از دمکراسی هشدار داد و گفت در صورت بی توجهی به این امر، خطر آلمان نازی در سال 1930 در پیش است.

به گزارش ایمنا، پلتیکو افزود: اوباما طی سخنرانی هفته گذشته در «باشگاه اقتصاد» شیکاگو گفت: چنانچه آمریکایی ها از «باغ دمکراسی مراقبت نکنند» آنگاه «اوضاع می تواند به سرعت از هم بپاشد».

درجریان این سخنرانی اوباما با اشاره به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان، از حضار خواست تا «مراقب بوده و رای دهند». این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: اوباما همچنین به دفاع از رسانه ها پرداخت و تاکید کرد که مطبوعات اغلب وی را هم عصبی می کردند؛ اما درنهایت درک می کرد که آزادی مطبوعات برای دمکراسی حیاتی است.

به گزارش ایمنا، رویکرد رسانه ای ترامپ در بین روسای جمهور آمریکا و در تاریخ این کشور منحصر به فرد است. وی مستقیم و بی محابا به رسانه های بزرگ آمریکا حمله می برد و آنها را دروغگو، غیر قابل اعتماد و دشمن مردم معرفی می کند. رفتارها و موضعگیری های رئیس جمهوری آمریکا در قبال رسانه ها، همواره با واکنش های مختلف سیاستمداران و فعالان مدنی این کشور مواجه شده است.

به عنوان نمونه زمانی که دونالد ترامپ، در ماههای اخیر ویدئویی بازسازی شده ازسال های قبل را منتشر کرد  که او را در حال ضربه فنی کردن فردی که لوگوی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روی صورتش درج شده بود، نشان می داد، ضمن اینکه شبکه خبری سی ان ان، با صدور بیانیه ای این اقدام ترامپ را ترویج خشونت علیه رسانه ها  خواند، «نانسی پلوسی» رهبراقلیت دمکرات ها درکنگره آمریکا نیز دریک پست توییتری نوشت، باید استفاده ازخشونت و تصاویر خشونت آمیز برای تهدید کردن مطبوعات، ممنوع اعلام شود.

کد خبر 331507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.