رفع سریعتر مشکلات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان / شهر به نشاط نیاز دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان دارای مشکلات و چالش های مهمی است که باید نسبت به حل آنها اقدام عاجل صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان از نظر سیستم و تجهیزات ایمنی و امنیتی، با استانداردهای لازم فاصله دارد و به ویژه بخش مخزن آن از نظر فضا کاملاً غیراستاندارد است.

وی با بیان اینکه همین امر موجب پایین آمدن کیفیت ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد، اضافه کرد: کارکنان بخش مرجع، در معرض آسیب جدی از نظر سلامتی قرار دارند و علاوه برآن مخزن کتاب های نفیس و نسخه های خطی، وضعیت نامطلوبی دارد و این آثار در معرض آسیب جدی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به این موضوع ضرورت دارد با تامین فضای مناسب برای مخزن کتاب های کتابخانه به ویژه کتب مرجع و نفیس و نسخ خطی نسبت به استانداردسازی حفاظت از منابع اقدام شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به محور چهارباغ اشاره کرد و ادامه داد: با عنایت به اینکه یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تبدیل محور تاریخی چهارباغ عباسی به محور فرهنگی و هنری شهر است، آنچه امروز به عنوان یک معضل اساسی در محور چهارباغ عباسی به چشم می خورد، وضعیت نابسامان و اسف بار تابلوهای سردر و دیگر عناصر و ابزار تبلیغاتی اعم از استند و بنر و استیکر مغازه هاست که موجب آلودگی بصری بسیار شدید و نازیبا شدن چهره این محور شده است.

روشن تاکید کرد: همچنین استفاده از پیاده رو توسط برخی فروشندگان برای عرضه کالاهای خود در این محور این موضوع تشدید شده است و حتی در بدنه شرقی چهارباغ و پروژه اجرا شده این محور، شاهد این اتفاقات هستیم.

وی افزود: اگر چه سازمان زیباسازی در راستای ساماندهی فضای بصری این محور، طرح و برنامه های مناسبی پیش بینی کرده است که در جلسات کارشناسی مورد اشاره، ارائه کردند اما لازم است یک برنامه فوری و کوتاه مدت برای رفع این معضل در نظر گرفته شود و شهرداری طبق وظایف قانونی خود به این موضوع ورود پیدا کند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: علیرغم خروج از ماه های پر فیض و برکت محرم و صفر و ورود به ماه ربیع الاول به عنوان بهار ماه ها، میزان افسردگی و آسیب های اجتماعی در جامعه بالاست در حالی که هم اکنون هیچ تغییر محسوسی را در شهر در این زمینه ها مشاهده نمی کنیم بنابراین به برنامه های شاد و متنوع فرهنگی برای بالارفتن نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی نیاز داریم.

کد خبر 329557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.