معرفی ۲۲۹ طرح گلخانه‌ای برای دریافت تسهیلات به بانک‌های اصفهان

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۲۲۹ طرح برای دریافت تسهیلات گلخانه‌ای تا پایان آباه ماه به بانک‌های استان اصفهان معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا کامران بقائی در خصوص آخرین وضعیت منابع تسهیلات گلخانه‌ای در سطح استان، اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و کمک به فعالان این صنعت، اقدامات گسترده‌ای جهت تامین سرمایه مورد نیاز کشاورزی استان شکل گرفته است.    

وی با بیان اینکه منابع پرداخت تسهیلات در این بخش تا پایان آبان‌ماه را می‌توان به سه بخش کلی تقسیم‌بندی کرد، افزود: یکی از این منابع صندوق توسعه ملی با نرخ بهره ۱۴ درصد است که در این بخش تعداد ۳۱ طرح جهت دریافت تسهیلات ثابت به مبلغ ۲۰۹ میلیارد ریال و تعداد ۱۴۹ طرح جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۱۳۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و پیگیری در خصوص پرداخت تسهیلات به طرح‌های مورد نظر در دستور کار این سازمان است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: منابع داخلی بانک با نرخ ترجیحی و نرخ بهره ۱۵ درصد از دیگر منابع این بخش محسوب می‌شود که در این زمینه نیز تعداد ۴۹ طرح جهت دریافت تسهیلات سرمایه ثابت به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال به بانک عامل معرفی و پیگیری لازم در جهت جذب منابع مورد نظر توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان صورت پذیرفته است.

وی افزود: تسهیلات سامانه بهین‌یاب با نرخ بهره ۱۸ درصد به عنوان یکی دیگر از منابع تسهیلات گلخانه‌ای به شمار می‌رود، در این بخش نیز تعداد ۳۹ طرح جهت دریافت سرمایه در گردش با مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال از محل تسهیلات طرح رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی و جذب تسهیلات مورد نظر بصورت جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بقائی با اشاره به اقدامات گسترده شکل گرفته جهت تامین مالی و رفع مشکلات بخش کشاورزی استان اصفهان، بیان داشت: در جمع‌بندی وضعیت منابع تسهیلاتی گلخانه‌ای در استان می‌توان گفت ۸۰ طرح جهت دریافت تسهیلات سرمایه ثابت به بانک‌های عامل معرفی که در این راستا شهرستان تیران و کرون با ۲۱ طرح به مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال جایگاه نخست را در بین شهرستان‌های استان دارا است و ۱۴۹ طرح نیز جهت دریافت سرمایه در گردش به بانک‌های عامل معرفی که در این بین شهرستان دهاقان با معرفی ۴۵ طرح به مبلغ ۶۲ میلیارد ریال رتبه اول را در بین شهرستان‌ها به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: تلاش فراوانی در راستای تامین تسهیلات بانکی مورد نیاز و رفع مشکلات طرح‌های مختلف بخش کشاورزی استان شکل گرفته است، به گونه‌ای که امروز بسیاری از تولیدکنندگان بدون نگرانی و مشکلات مالی در حال انجام فعالیت هستند و این نشان از برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در این بخش است.

کد خبر 329505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.