برای افراد غیرفوتبالی مدرک مربیگری صادر نمی‌کنیم/ در آموزش، کمیت کافی نیست

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: کمیت برای کمیته آموزش فدراسیون کافی نیست و در برگزاری دوره‌های آموزشی به دنبال کیفیت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میرشاد ماجدی در مراسم افتتاحیه دوره مربیگری فوتبال پایه بانوان در اصفهان، اظهار کرد: از زمان بر عهده گرفتن ریاست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال شاید پنجمین بار است که شاهد برگزاری دوره مربیگری بانوان هستم و حداقل برای خودم یک رکورد است و افتخار می‌کنم بانوان در این رشته توانسته‌اند مقبول عمل کنند.

وی ادامه داد: از مدرسان نروژی‌ این دوره مربیگری می‌خواهم مطالب و اطلاعاتی که فراتر از سطح آسیا است و در کشورهای پیشرفته آموزش داده می‌شود در اختیار مربیان بانوی فوتبال ایران بگذارند. بانوان ایرانی از نظر کاری، ذهنی و شعور فوتبالی در سطح بالایی قرار دارند و نباید آن‌ها را با عکس‌هایی از کشورهای فقیر و آفریقایی که در کتاب چاپ کرده‌اند، مقایسه کنند.

ماجدی بیان کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه مربیگری و آموزش است اما کمیت برای کمیته آموزش فدراسیون کافی نیست و به دنبال کیفیت هستیم.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در تمام دوره‌های آموزشی دستورالعملی تدوین کرده‌ایم که طبق آن از حضور افرادی که توانایی انجام کار را نداشته باشند در دوره‌های بالاتر ممانعت خواهیم کرد.

مدارک مربیگری نباید در خانه خاک بخورد

وی افزود: هیأت‌های استانی این قول را به ما داده‌اند که از این به بعد کسانی وارد رشته فوتبال شوند و مدارج بالاتر را طی کنند که واقعاً از جنس فوتبال باشند و گواهینامه‌ای صادر نمی‌شود که در خانه‌ها خاک بخورد.

ماجدی اضافه کرد: متأسفانه شرایط شرکت در دوره‌های مربیگری آنقدر آسان شده است که همه می‌خواهند به فوتبال بیایند اما خانواده فوتبال باید کمک کنند که پتانسیل فوتبال تنها از درون فوتبال تأمین شود.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: تجربه ۳۰ سال بازیکنی، مربیگری، مدرسی و مدیریتی در فوتبال به من می‌گوید اگر بخواهیم پیشرفت کنیم و زمانی همانند مدرسان خارجی در کشورهای دیگر تدریس کنیم باید اول به خودباوری برسیم و کیفیت را در کشور خودمان نهادینه کنیم.

ماجدی خاطرنشان کرد: زبان فوتبال مشترک است و تنها چیزی که می‌تواند افراد را از یکدیگر متفاوت کند، پردازش‌های ذهنی و نگاه علمی افراد به فوتبال است. اول باید خودمان را قبول داشته باشیم و سپس می‌توانیم به سوی رشد و تعالی حرکت کنیم.

کد خبر 329173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.