نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تقویت می شود

معاون وزیر امور خارجه در خصوص کمبودهای موجود در نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: به دلیل شرایط و ظرفیت خاص استان اصفهان، سفرها و رفت‌ و آمدهای هیأت‌های سیاسی به این استان بسیار زیاد است و این موضوع تمهیدات و امکانات خاص خود را می‌طلبد، به زودی برای این موضوع چاره اندیشی می کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در دیدار با استاندار اصفهان ضمن تشریح وضعیت اجرایی برجام و میزان انجام تعهدات ۱+۵ اظهار امیدواری کرد مسائل اجرایی باقیمانده به‌ ویژه با شرکت‌های خصوصی طرف مقابل به‌زودی حل‌ و فصل شود.

عراقچی گفت: برگزاری جلسه امروز در اصفهان، این پیام روشن را به جهان مخابره می‌کند که اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور دارای  تکنولوژی هسته‌ای و دارای قابلیت حق دستیابی به انرژی اتمی به رسمیت شناخته است. وی افزود: با عنایت به آمادگی مدیرت عالی استان و ظرفیت‌ها و شرایط مطلوب این استان، برای برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های بین‌المللی در اصفهان اعلام آمادگی می‌کنیم.

عراقچی در خصوص کمبودهای موجود در نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان و تقویت و تجهیز این نمایندگی نیز افزود: به‌زودی با سفر معاون پشتیبانی وزارت خارجه به اصفهان، این موضوع موردبحث و تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی قرار خواهد گرفت. با توجه به شرایط و ظرفیت خاص استان اصفهان، سفرها و رفت‌ و آمدهای هیئت‌های سیاسی به این استان بسیار زیاد است و این موضوع تمهیدات و امکانات خاص خود را می‌طلبد.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: حضور معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اصفهان و مواضع قاطع او مبنی بر غیرقابل خدشه بودن برجام، از دیدگاه دیپلماسی و اثبات حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است. استاندار اصفهان افزود: با عنایت به‌ احتمال افزایش این ترددها و مبادلات در دوران پسا برجام، لازم است امکانات استان در زمینه استقبال و پذیرایی و سایر ملزومات مورد نیاز نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تقویت شود.

مهر علیزاده به آمادگی استان برای برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی در غیر فصول خاص گردشگری اشاره کرد و افزود: قطعاً برگزاری این نوع همایش‌ها و اجلاس‌ها علاوه بر منافعی که برای استان دارد مورد اقبال و استقبال مهمانان خارجی شرکت‌کننده قرار می‌گیرد، زیرا علاوه بر محتوای علمی همایش‌ها، جلوه‌های زیبای فرهنگی، میراثی و تاریخی و گردشگری استان برای آنان فرصت مغتنمی را فراهم می‌سازد.

استاندار اصفهان در این دیدار همچنین به دغدغه اصلی مدیریت استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط رکود اقتصادی، تعدادی از واحدهای صنعتی نیمه تعطیل هستند و یا با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کنند و این موضوع در استانی که صنعتی‌ترین استان کشور است و بیش از ۷۰۰ هزار کارگر دارد، حائز اهمیت است. وی اظهار داشت: امید داریم با حل‌ و فصل مسئله هسته‌ای و باز شدن غل و زنجیر از پای اقتصاد کشور، شاهد رشد روزافزون شاخص‌های اقتصادی و توسعه و پیشرفت روزافزون کشور و استان باشیم.

کد خبر 328905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.