شهرداری مدافع شهدا و خانواده های آنهاست/ سرانه مطالعه شهروندان اصفهانی ۲۰ دقیقه است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مباحث مطرح شده در ارتباط با شهرداری منطقه ۷ حقیقت ندارد چرا که شهرداری خود مدافع شهدا و خانواده آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به مباحثی که اخیراً در خصوص شهرداری منطقه ۷ مطرح شده است،  اظهار کرد: در خصوص اتفاقات رخ داده در این منطقه باید بگویم که آنچه بیان شده واقعیت نداشته است.

وی افزود: از شهردار اصفهان که جانباز جنگ تحمیلی است گرفته تا سایر خانواده های شهرداری همگی به موضوع ارج نهادن به خانواده های شهدا، اتفاق نظر دارند.

رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: هم اکنون در خدمت بسیاری از خانواده های شهدا در شهرداری و در شهر اصفهان هستیم و باید برای اعتلای نام آنها و زنده نگه داشتن راه آنها تلاش کنیم.

معین با اشاره به ترکیب نیروی انسانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: شهدا، به خصوص شهدای مدافع حرم در غربت یاری گر اهل بیت(ع)  بوده اند وخداوند به آنها اجر وافر عطا می کند.

رییس شورای شهر اصفهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به عملیات محرم که در سال ۶۱ به منظور آزادسازی مناطق و مسیرهاییکه در جبهه میانی زیر آتش دشمن قرار داشت، انجام شد، گفت: از این رو ۲۵ آبان را روز حماسه و ایثار اصفهان نامگذاری کردند و به دنبال این موضوع بود که حضرت امام (ره) فرمودند: «شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغدیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند. امروز مردم ما فهمیده اند که تا فداکاری نباشد، اسلام را نمی شود پیش برد و می دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم.»

معین افزود: در تاریخ دفاع مقدس این روز فراموش نشدنی است، ما همواره به وجود این حماسه ها مفتخر هستیم و امیداویم این ایثارگری مردم اصفهان مورد نظر تصمیم گیران باشد تا با دقت در تصمیم گیری ها نیازهای مردم شهر اصفهان رفع شود.

سرانه مطالعه اصفهان ۲۰ دقیقه است

وی با اشاره به ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: همه ما مفتخریم که پیرو دین مبین اسلام هستیم و اسلام تنها دینی است که کتاب الهی را به عنوان معجزه معرفی کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی سالهای گذشته در شهرداری اصفهان تلاش های زیادی برای توسعه کتابخوانی انجام شده است، گفت: البته راه های نرفته زیادیداریم و امیدواریم کمیسیون فرهنگی شورا و سایر مسئولان فرهنگی شهر قدم هایی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی بردارند.

معین با اشاره به سرانه مطالعه چند کشور گفت: سرانه مطالعه به عنوان میزان مطالعه هر نفر در یک شبانه روز است و طبق آمار بیشترین سرانه مطالعه با ۹۰ دقیقه متعلق به ژاپن است درحالی که  در کشور ما این آمار از ۲ الی ۱۸ دقیقه بیان شده است.

وی افزود: عدد دیگری که برای ایران ذکر شده بر اساس میزان خرید و کرایه کتاب است که نشانگر ۱۴ دقیقه مطالعه بوده است.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۴، تعداد ۳۴ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است، گفت: این تعداد نسبت به سالهای قبل تا حدودی افزایش داشته اما این عدد برای یک کشور ۸۰ میلیونی جای تامل دارد.

معین تصریح کرد: در تحقیقی که از سوی دانشگاه اصفهان انجام گرفت، عنوان شده که سرانه مطالعه هر شهروند اصفهانی۲۰ دقیقه است.

وی افزود: تنها ۵ درصد از جمعیت جامعه ترجیح می دهند اوقات خود را با مطالعه پر کنند اما با این حال تعداد کتابخانه های عمومی در شهر اصفهان نسبت به سایر شهرهای کشور مناسب تر است.

رییس شورای شهر اصفهان در پایان پیشاپیش شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت.

کد خبر 327368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.