معاونان آموزشی حلقه واسط مدیریت دانشگاه با اعضای هیات علمی هستند

هشتمین جلسه شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر احمد آذین دبیر هیات امنا و دکتر پیام نجفی سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی گفت: جوانان این مرز و بوم با الگوگرفتن از سرور و سالار شهیدان، خود را به نمادی از مقاومت در مقابل ظالمان بدل کردند و شهادت جوان ۲۵ ساله‌ای به‌نام محسن حججی در امتداد شهادت نوجوان ۱۳ ساله‌ای به‌نام حسین فهمیده است که این خود نشانگر به ثمر رسیدن آرمان‌های انقلاب اسلامی و نقش جوانان در طول چهار دهه گذشته است.
وی افزود: پیشرفت‌های کشور در حوزه‌هایی چون نانو، فناوری، بازدارندگی و برخورداری از نعمت بزرگ امنیت، حاصل خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.
آذین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ملموس‌ترین ثمره انقلاب اسلامی است، از این‌رو باید در این دانشگاه به عنوان مولود انقلاب اسلامی، بر اخلاق، معنویت، احترام متقابل و تکریم ارباب رجوع به عنوان رمز موفقیت در ارتباط با آحاد مردم تاکید شود.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شوراهای تخصصی در استان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات منظم و بررسی کارشناسانه مسائل استان در شوراهای تخصصی و تعمیم نتایج آن جهت اجرا به واحدها و پیگیری اجرای مصوبات از مهم‌ترین وظایف این شوراها است.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: حوزه آموزش از مهم‌ترین و موثرترین حوزه‌های دانشگاه است و معاونان آموزشی حلقه واسط میان مدیران دانشگاه و اعضای هیات علمی هستند.
 آذین افزود: کشف ایده‌های نوین استادان و کارکنان، توان استخراج ایده از محیط کار، اخلاق‌مداری و مدیریت رفتار از مهم‌ترین خصوصیات مدیران موفق در عصر حاضر است از این رو پیشنهاد می‌شود با برگزاری کارگاه‌های ویژه اعضای هیات علمی و مدرسان حق‌التدریس در زمینه اخلاق حرفه‌ای، سعی در بروز رسانی شیوه‌های مدیریتی و آموزشی دانشگاه داشته تا شاهد نتایج ارزنده آن باشیم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: توانایی مستلزم دانایی است و محل خیزش دانایی دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه محلی است برای شناسایی و بازپروری ایده‌های نوین دانشجویان، استادان و کارکنان.
وی افزود: هزاره سوم با تاکید بر اصل دانش، دانایی و اطلاعات به دنبال تبدیل علم به ثروت است از این رو در جامعه علمی امروز تبدیل علم به ثروت از مهمترین وظایف یک دانشگاه موفق است.
آذین گفت: شعار راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، توسعه و تعالی است؛ توسعه ناظر بر پیشرفت در همه حوزه‌ها و تعالی به ‌عنوان پایه و اساس پیشرفت یعنی دمیدن روح اعتقادی، فرهنگی و معنوی در همه امور دانشگاه است.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد علمی خاطرنشان کرد: جهاد علمی به عنوان یک حرکت انقلابی یعنی استفاده از تمامی توانایی‌ها و استعدادهای کشور در راستای شکوفایی و خودکفایی علمی و بسیاری از فعالیت‌های کشور در حوزه جهاد علمی حاصل تلاش بی‌وقفه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی تصریح کرد: آیات عظام و علمای دین نمونه‌ای از ثروت‌های معنوی کشور هستند از این رو پیشنهاد می‌شود واحدهای دانشگاهی برنامه‌هایی را برای دیدار با این بزرگان، به عنوان الگوهای برجسته اخلاق و رفتار تدارک دیده تا استادان دانشگاه از گنجینه معرفت آنان بهره‌مند شوند.
در ادامه جلسه دکتر پیام نجفی سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تشکر از انجام منظم فرایند ثبت‌نام در واحدهای استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یک دانشگاه واحد و یکپارچه است که مراکز و واحدهای آن حکم اعضا و اجزای به‌هم پیوسته را دارند و عملکرد هر واحد بر واحد دیگر اثرگذار است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با بررسی و اجرای طرح‌هایی نظیر تعاون، آمایش رشته‌های استان، طرح تکمیل موظفی اعضای هیات علمی به جای استفاده از استادان حق التدریس به بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت روزافزون واحدهای دانشگاهی کمک کنیم.
در این نشست دکتر مسعود فولادی رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله این شورا و وضعیت هیات علمی دانشجویان و دیگر شاخص‌های آموزشی استان اصفهان پرداخت.

کد خبر 327159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.