تشکل‌های دانشگاهی قزوین زمینه‌ساز افزایش شور انتخاباتی شوند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) گفت: تشکل‌های دانشگاهی و دانشجویی باید با راهبری این ستاد زمینه افزایش شور انتخاباتی و معرفی نامزد اصلح به مردم را مهیا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بعدازظهر امروز –شنبه بیست‌وششم خرداد- نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین با هدف هم‌افزایی، برنامه‌ریزی، تمهید و نقش‌آفرینی مناسب دانشگاهیان برای برگزاری پرشور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد.

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در این نشست اظهار کرد: با توجه به تنوع نامزدهای انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری هیجانی در فضای عمومی جامعه ایجاد شده و این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری با نشاط و تعداد بیشتری از رأی‌دهندگان نسبت به دوره گذشته روبه‌رو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی حاکی از این است که مشارکت در انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری بین ۵۰ تا ۶۰ درصد خواهد بود و از این شور انتخاباتی استقبال می‌کنیم و در زمان باقی‌مانده تا انتخابات معرفی گزینه اصلح به جامعه برای ما حیاتی و مهم است.

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان قزوین با بیان اینکه شور انتخاباتی و تعدد مشارکت‌کنندگان اقتدار ملی نظام را تثبیت می‌کند، گفت: در این میان آگاهی‌بخشی درباره انتخاب نامزد اصلح توسط نخبگان هم یک وظیفه مهم محسوب می‌شود و جامعه دانشگاهی می‌تواند به صورت غیرمستقیم فرد اصلح را به جامعه معرفی کند.

قاسم‌زاده از شکل‌گیری ستاد انتخاباتی دانشگاهیان در استان قزوین خبر داد و افزود: تشکل‌های دانشگاهی و دانشجویی باید با راهبری این ستاد زمینه افزایش شور انتخاباتی و بسترسازی برای معرفی نامزد اصلح به مردم را مهیا کنند.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه دانشگاه‌ها در حال برگزاری امتحانات و رو به تعطیلی هستند، در محیط دانشگاهی خیلی نمی‌توانیم بروز و ظهوری داشته باشیم. با این حال انجمن‌ها، تشکل‌ها و نهادهای دانشگاهی تلاش می‌کنند تا گعده‌های چندنفره برای معرفی و نقد نامزدها داشته باشند. اما امکان جلب جمعیت انبوه دانشجویی و برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی برای دانشجویان سخت شده است.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان حضور نخبگان دانشگاهی بین مردم را از الزامات برپایی انتخابات پرشور دانست و گفت: این حضور نخبگانی بین آحاد مردم ضرورت است و همه نخبگان باید تلاش کنند در محیط پیرامونی خود در جامعه تیم تشکیل دهند و دانشجویان فعال در عرصه انتخابات را به میان مردم بفرستند تا بیداری و شور انتخاباتی همزمان شکل بگیرد.

قاسم‌زاده برگزاری نشست‌های تریبون آزاد را از جمله مصادیق این حضور برشمرد و اضافه کرد: در این زمینه می‌توان بحث‌های تبلیغاتی را البته بدون سوگیری به سمت جناح خاصی ترتیب داد و می‌توان در این تریبون‌های آزاد مردم را نسبت به پیامد انتخاب خود آگاه کرد و از این نظر حافظه کوتاه‌مدت انتخاباتی مردم را بازیابی کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ روانی از سوی دشمنان به ویژه تحریم‌کنندگان انتخابات ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی این عناصر فضای انتخابات ما هم تا حدودی به سمت تخریب و تبلیغات مسموم رفته که جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی باید کمک کنند تا جلوی جنگ روانی و فضای مسموم تخریب نامزدها گرفته شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه در جبهه انقلاب همواره به جای اینکه مهاجم باشیم، بیشتر در حالت انفعال و مدافع هستیم، گفت: امروز دستاوردهای دولت‌های قبل پیش روی ماست و چرا نباید مردم را نسبت به این دستاوردها به صورت مقایسه‌ای آگاه کنیم و اتفاقات ناگوار حکمرانی در برخی دولت‌ها را به مردم گوشزد کنیم؟

قاسم‌زاده با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی شبکه تلویزیونی مجازی در دانشگاه‌های استان قزوین با محور انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم گفت: دانشجویان ما می‌توانند مخاطبان چنین رویدادها و برنامه‌هایی برای آگاه‌تر شدن نسبت به مسائل و چالش‌های انتخابات باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه همه دانشجویان در فضای انتخاباتی نیستند و نسل جدید حافظه تاریخی و آگاهی زیادی به جریان‌های سیاسی ندارند، در این شبکه مجازی می‌توانیم با راه‌اندازی بحث و مناظره مبتنی بر تاریخ سیاسی بعد از انقلاب پیامدهای انتخاب برخی دولت‌های گذشته را به دانشجویان و مردم یادآوری کند.

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان قزوین در بخش پایانی صحبت‌هایش یادآور شد: در نهایت امیدواریم دولت چهاردهم با قدرت و به پشتوانه رأی بالای مردمی شکل بگیرد و راه دولت خدمتگزار ادامه یابد.

کد خبر 763462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.