اقتصاد هنر در شهر فعال شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید اقتصاد هنر در شهر فعال شود از همین رو باید نمایشگاهها و عرضه آثارهنری باید فعال و چهارباغ نیز به قطب اقتصادی هنری تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، نصیر ملت در برنامه تلویزیونی اینجا اصفهان اظهارکرد: برای اداره شهر، به منابع درآمدی پایدار نیاز داریم تا بتوانیم اهداف و برنامه های مورد نظر شهر را به بهترین نحو پیگیری کنیم.

وی افزود: برنامه و چشم انداز، هزینه ها و منابع درآمدی شهرداری باید مورد مطالعه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهراصفهان با اشاره به اینکه برنامه راهبردی ۱۴۰۰ و بازنگری طرح تفصیلی، ۲ سند اصلی کار مدیریت شهری است، تصریح کرد: متاسفانه هر۲ این موارد دچار مشکلات اساسی است.

ملت با اشاره به اینکه امروزه نگاه مدیریت در شهرها به سمت تامین درآمد از طریق تراکم فروشی و شهرفروشی کشیده شده است، گفت: حدود ۷۹ درصد منابع درآمدی کلانشهرها از بخش تراکم فروشی که جزء منابع ناپایدار است، تامین می شود.

وی ادامه داد: اگر به درآمدهای ناشی از فروش تراکم و فروش شهر وابسته شویم به طورحتم با دست خودمان شرایط زندگی، ساخت و ساز و شرایط اقتصادی را در شهر دشوار می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه درآمدهای فروش تراکم ممکن است مقطعی باشد از همین رو نمی توانیم برنامه ریزی صحیح و کاملی داشته باشیم، اضافه کرد: بر این اساس نظام برنامه ریزی به دلیل وابستگی به درآمد ناپایدار نمی تواند در یک مسیر از پیش تعریف شده حرکت کند، لذا نظام قانونگذار باید نسبت به اصلاح تغییر درآمد در کلانشهرها اقدام کند.

ملت در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری به دلیل برگزاری انتخابات و جابجایی ها نتوانستیم به بودجه ای که پیش بینی کرده بودیم دست یابیم، تصریح کرد: ۳۷ درصد از بودجه محقق شده و همین امر باعث شده تا خیلی از پروژه ها موفق نباشد و حتی برخی از مناطق برای پرداخت حقوق و هزینه های جاری خود با مشکل روبرو هستند لذا باید با یک خلاقیت به یک استاندارد مطلوب برسیم.

شرایط مناسبی برای حضور سرمایه گذاران آماده شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه سرمایه گذاران از شهر اصفهان فرار و در دیگر شهرها سرمایه گذاری می کنند، عنوان کرد: باید شرایط مناسبی برای حضور سرمایه گذاران آماده شود.

ملت با اشاره به اینکه باید فضای کسب و کار و رونق اقتصادی مهیا شود، افزود: امروزه شاهد هستیم که شرکت های دانش بنیان حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال گردش مالی دارند.

اقتصاد هنر فعال شود

وی با تاکید براینکه باید اقتصاد هنر در شهر فعال شود، گفت: نمایشگاههای عرضه آثار هنری اصفهان باید فعال و چهارباغ نیز به قطب اقتصادی- هنری تبدیل شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورا با اشاره به اینکه اصفهان شهر اول گردشگری است، ادامه داد: آثاری بسیار زیبا و با ارزشی از گذشتگان به ما ارث رسیده و اگر این آثار به درستی معرفی شود می توانند منبع اصلی درآمد شهر باشد.

 ملت تصریح کرد: تمام افراد وگروها آستین همت خود برای توسعه گردشگری را بالا زده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲ صنعت گردشگری و صنایع دستی مکمل یکدیگر هستند، تاکید کرد: صنایع دستی شهر اصفهان باعث شده تا اصفهان به عنوان شهر خلاق معرفی شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه متاسفانه نتوانسته ایم برای رونق صنایع دستی بازاریابی کنیم، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد فعالیت ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۱۰ هزار کارگاه هستیم و اگر بتوانیم حمایت های لازم را انجام بدهیم به طورحتم اشتغالزایی برای ۱۰۰ هزار نفر به وجود می آید.

ملت اظهار کرد: از همین رو باید متخصصان با روش های نوین بازاریابی ورود پیدا کنند.

صنعت گردشگری می تواند مشکلات اقتصادی را رفع کند

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری می تواند بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی را حل کند، ادامه داد: گردشگری یک صنعت شکنده و تحت عوامل بیرونی است که نوع سیاست ها، رفتارها و اتفاقات می تواند در توسعه این صنعت تاثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اسید پاشی که در سالهای گذشته در شهر رخ داد باعث شد تا صنعت گردشگری کاهش یابد، گفت: همه مدیران شهری باید با توجه به نیاز شهر در صنعت گردشگری ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان از نظرامکانات پزشکی غنی است، گفت: بر این اساس باید به صورت ویژه مخاطبان پزشکی را جذب کنیم.

ملت در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید زمینه تفریح جوانان در مجموعه ناژوان فراهم شود، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه نتوانستیم خدمات مناسبی در ناژوان ارائه کنیم، نیروی انتظامی مجبور شده تا مسیرهای ورودی ناژوان را مسدود کند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اصلی ترین وظایف شوراها نظارت برعملکرد مدیریت شهری است، اظهار کرد: اگر اعضای شورا نظارت دقیقی برعملکرد مدیریت شهری داشته باشند به طور حتم می توان به نوع پروژه ، فعالیت مدیران شهری از لحاظ سلامت و کیفیت اطمینان پیدا کرد.

عضو شورای شهر ادامه داد: متاسفانه دربرخی از پروژه ها مانند مرکز همایش های بین المللی، میدان امام علی (ع)، بدنه شرقی چهارباغ عباسی، پاساژ عالی قاپو به دلیل ضعف طراحی مدیران، بخشی از سرمایه شهر قفل شده است.

ملت با اشاره به اینکه سالن اجلاس قرار بود با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۱ به بهره برداری برسد، ادامه داد:  هم اکنون این پروژه تکمیل نشده و به 250 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی با اشاره به تقاطع غیر همسطح استقلال، ادامه داد: متاسفانه دریکی از پل های این تقاطع سیستم گرمایشی لحاظ نشده که با اولین برف برای جلوگیری از حوادث مجبور به مسدود کردن آن پل هستیم.

کد خبر 326736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.