اجرای طرح جامع رویداد خلاقیت و کارآفرینی در خانه جوان شهرداری اصفهان

خانه جوان شهرداری اصفهان طرح جامع رویداد خلاقیت و کارآفرینی را با مشارکت و هم افزایی بیش از ۳۰ نهاد دولتی و خصوصی به اجرا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از وظایف شهرداری ها ساماندهی مشاغل و ایجاد زیرساخت ها و بسترسازی مناسب برای رونق کسب و کار است. در این بین اهمیت به مشاغل دانش بنیان از اهداف مدیران شهری است و سعی می شود که از حداکثر ظرفیت شهر برای کارآفرینی و اشتغال جوانان استفاده شود.

رییس خانه جوان و دفتر تخصصی جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان درباره فعالیت های این مرکز در موضوع اشتغال و کارآفرینی جوانان گفت: خانه جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بعد از نیاز سنجی و اولویت سنجی که در حوزه جوانان انجام داد، برخی آمارها را رصد کرد و اولویت جوانان شهر اصفهان را در اشتغال دید.

معصومی با اشاره به اینکه خانه جوان یک هیئت علمی در حوزه اشتغال آفرینی تشکیل داد و طرح جامع رویداد خلاقیت و کارآفرینی را طرح ریزی کرد، افزود: این طرح با مشارکت و هم افزایی  بیش از ۳۰ نهاد دولتی و خصوصی اعم از اداره ورزش و جوانان، اداره کل فنی و حرفه ای، اتاق بازرگانی و سایر نهادها آماده و در شهر اصفهان به اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر از جوانان شهر اصفهان از این طرح استقبال کردند.

رییس خانه جوان و دفتر تخصصی جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به فرایند بهره مندی جوانان شهر از طرح جامع رویداد خلاقیت و کارآفرینی، تصریح کرد: جوانان در این طرح دوره تفکر کارآفرینی را  به مدت بیش از ۳۰ ساعت آموزش می بینند که این دوره ها با حضور اساتید حرفه ای و مهارتی بازار کار برگزار می شود.

وی ادامه داد: پس از گذراندن دوره تفکر کارآفرینی، جوانان از مشاغل کارافرینی دیدن می کنند و در انتها بر اساس تست مشاوره ای که انجام می شود، نسبت به رشته تخصصی خودشان علم پیدا کرده و وارد دوره تخصصی می شوند.

معصومی یادآور می شود: دوره های تخصصی توسط مشارکت کننده ها برپا می شود، به عنوان مثال رشته های مرتبط با صنعت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار و آموزش های لازم  ارایه می شود.

وی اضافه می کند: بعد از دوره تخصصی، افراد طرح آوری و تیم آوری را آموزش می بینند و هر ۵ نفر یک تیم تشکیل می دهند تا یک طرح کارآفرینی را ارایه کنند؛ سپس طرح ها در تیم داوری که متشکل از متخصصان و اساتید حرفه ای و مهارتی است، مورد بررسی قرار می گیرد و طرح هایی که بتوانند امتیاز لازم را به دست آورند، با ارایه وام های بلاعوض و یا وام هایی با درصد سود بسیار اندک حمایت می شوند.

رییس خانه جوان تاکید کرد: برخی از جوانان شرکت کننده در این طرح که نمی توانند کارآفرین باشند، به مراکز صنعتی و اشتغال معرفی تا در بازار کار از آنها استفاده شود.

وی گفت: جوانان علاقمند برای شرکت در طرح جامع رویداد خلاقیت و کارآفرینی می توانند به دبیرخانه آن در خانه جوان واقع در خیابان لاله مراجعه و در این دوره ها شرکت کنند.

کد خبر 326716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.