۲۱ برنامه برای مدیریت بحران شهر اصفهان پیش بینی شده است

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: برای سالجاری در ۳ بخش اقدمات اجرایی، مباحث پژوهشی، مطالعات پژوهشی و اموزش و فرهنگ سازی عمومی ۲۱ برنامه تعریف و توسط شهردار اصفهان به واحدهای شهرداری ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضا مرادی در برنامه «اینجا اصفهان» اظهار کرد: به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که در جهت افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات دشمن انجام می شود، پدافند غیرعامل می گویند.

وی با اشاره به اینکه در پدافند غیرعامل شهرها اهمیت خاصی دارند، گفت: در پدافند غیرعامل شهرها حلقه ای با بخش های کوچکتر مانند روستاها است که باید در این حلقه ارتباطات به خوبی برقرار شود.

مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: شهرها محل تجمع جمعیت و سرمایه های انسانی، سرمایه های مادی و فرهنگی و غیره است .

مرادی در ادامه با اشاره به راهبردهای پدافند غیرعامل عنوان کرد: پدافند غیرعامل به نکاتی همچون ایمن سازی ساختمان ها و پروژه های شهری، ایمن سازی وضع موجود ساختمان های سطح شهر، جلوگیری از توسعه تاسیسات و ساختمان های حیاتی در شهر و ایجاد اسکان برای مواقع بحران مانند زلزله، سیل و غیره توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات به ۲ بخش تاسیسات و جمعیت  تقسیم بندی می شود، ادامه داد: حوادث غیر طبیعی دست ساز بشر به ۲ بخش عمدی و ذاتی تقسیم بندی می شوند و حوادث طبیعی نیز مانند سیل، زلزله، طوفان و غیره است که مدیریت بحران باید آمادگی برای پیشگیری از بحران را برخوردار باشد.

مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با تاکید براینکه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان دارای برنامه ریزی سالیانه است، خاطر نشان کرد: برای سالجاری در ۳ بخش اقدمات اجرایی، مباحث پژوهشی، مطالعات پژوهشی و اموزش و فرهنگ سازی عمومی ۲۱ برنامه  تعریف و توسط شهردار اصفهان به واحدهای شهرداری ابلاغ شد.

مرادی با تاکید براینکه درکل کشور بحران و پدافند غیرعامل طی دو معقوله مجزا مدیریت می شود، تصریح کرد: درمبحث اقدامات اجرایی بسیاری از فعالیت ها بین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مشترک انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه احداث ساختمان مدیریت بحران در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد که امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود، اظهار کرد: در مواقع بحران مدیران شهری نیز می توانند در این ساختمان گرد هم آیند و با استفاده از امکانات، تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.

مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به مقاوم سازی ساختمان ها، گفت: در پدافند غیر عامل باید به پروژه های شهری و ساختمان های شهروندان نظارت می شود؛ همچنین استانداردها، الزامات و استانداردهای پدافند غیر عامل باید در پروژه های شهری پیگیری شود.

مرادی با تاکید براینکه بیمه ساختمان ها بسیار مهم است و شهروندان باید منازل خود را بیمه کنند، افزود: همچنین برای پروژه های خاص شهری مانند مترو، پروژه های زیرساختی مشاور پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در مباحث پژوهشی ۳ طرح پیش بینی شده است، ادامه داد: مطالعات اسکان اضطرای در ۵ منطقه شهرداری اصفهان،  طرح تخلیه اضطراری، الزامات و استاندارهای پدافند غیر عامل در پروژه های حمل و نقل و ترافیک انجام شده است.

مدیربحران و پدافندغیرعامل شهرداری اصفهان در ادامه بااشاره به بخشآموزشی پدافند غیر عامل اضافه کرد: آموزش تخصصی برای کارمندان وآموزش و فرهنگسازی عمومی نیز در حوزه آموزشی پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

مرادی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حوزه پدافند غیر عامل فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است، گفت: مترو یکی از پروژه های مهم شهر است از این رو به آن توجه ویژه ای شده است چرا که علاوه بر اینکه روزانه تعداد بی شماری از افراد را جابجا می کند می تواند جاذبه ای برای تهدیدات دشمن باشد.

وی عنوان کرد: به همین منظور مباحث ایمنی مترو در ۲ بخش پدافند غیر عامل پیگیری می شود و برای خط ۲ قطار شهری از پیشنهادات مشاور پدافند غیرعامل استفاده شده است ...

مدیربحران و پدافندغیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه استانداردهای پدافند غیر عامل در سالن اجلاس سران اجرا شده است، گفت: همچنین در دیگر پروژه های بزرگ شهری که قرار است در سطح شهر احداث شود به طور حتم از نظر مشاور پدافند غیر عامل استفاده می شود.

مردای با بیان اینکه تمام اقدامات شهرداری اصفهان با همیاری شهروندان انجام می شود، ادامه داد: در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شهروندان باید همیار شهرداری باشند چرا که با همیاری و همدلی آن می توانیم فعالیت های خود را انجام دهیم از هیمن رو شهر وندان باید اطلاعات و آموزش های لازم را موقعیت بحران را ببینند.

وی اظهار کرد: در خانه های فرهنگی مناطق به شهروندان آموزش های لازم برای مدیریت بحران ارائه و به آنان یک بسته  آموزشی اهداء می شود.

کد خبر 325898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.