همایش بزرگ پیاده روی اربعین مایه یکپارچگی و قدرت شیعیان جهان است

امام جمعه اردستان گفت: اربعین امتداد عاشوراست و همایش بزرگ پیاده روی اربعین مایه یکپارچگی، انسجام، استواری، قدرت شیعیان و موجب شگفتی و ناامیدی دشمنان است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: دشمن روزی عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) را شرک می نامید و امروز، حضور بیش از 20 میلیونی مردم شیعه در راهپیمایی اربعین را نادیده می گیرد و آن را تحمل نمی کند.
وی بیان کرد: اربعین امتداد عاشوراست و همایش بزرگ پیاده روی اربعین مایه یکپارچگی، انسجام، استواری، قدرت شیعیان و موجب شگفتی و ناامیدی دشمنان است.
امام جمعه اردستان گفت: توطئه اخیر مستکبران جهانی و منطقه ای در وادار کردن نخست وزیر قانونی لبنان به استعفا و متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، نشان از هراس و نگرانی آنها از نفوذ تشیع در دنیاست اما به یاری خدا، اهل بیت (ع) و وحدت مسلمانان دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.
او اضافه کرد: شلیک موشک های بالستیک از یمن و اصابت به هدفی در عربستان موجب سرشکستگی آنها به دلیل اختصاص هزینه های زیاد برای خرید سامانه های پدافند از ایالات متحده است اما از روی ناامیدی به کارهای ضد انسانی روی آورده و مرزهای یمن را بسته است.
حجت الاسلام دهشیری با اشاره اتهام های عربستان علیه جمهوری اسلامی در این زمینه عنوان کرد: آنها ایران را تهدید به جنگ می کنند در حالی که حریف یمن هم نیستند و رئیس جمهوری پاسخ قاطعی به یاوه گویی های آنها را داد.
وی همچنین به شهادت هشت مرزبان اشاره و تصریح کرد: تروریست ها با پول و حمایت استکبار جهانی دست به این جنایت زدند اما باید بدانند ملت ایران انتقام خون شهدا را خواهند گرفت.
امام جمعه اردستان در ادامه با اشاره به 24 آبان ماه 'روز کتاب و کتاب خوانی' و پائین بودن سرانه مطالعه در کشور، بر توجه بیشتر به این موضوع به ویژه در بین نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

کد خبر 325695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.