حمایت مادی و معنوی شهرداری اصفهان از  ۲۰۰ پایان نامه دانشجویی

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با تاکید بر حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: طی سال های اخیر واحد پژوهش شهرداری اصفهان بیش از ۲۰۰ مورد حمایت مادی و معنوی از پایان نامه های دانشجویی را انجام داده است.

سعید ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا افزود: یکی از رسالت های  اصلی حوزه پژوهش در معاونت برنامه ریزی این است که بتواند فعالیت های پژوهشی را در مجموعه شهرداری اصفهان سیاست گذاری و اجرا کند، یعنی از مرحله شناسایی نیازها و مشکلاتی که نیاز به انجام کارهای پژوهشی دارد، فعال سازی پروژه های پژوهشی از طریق تیم ها و گروه های تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و مدیریت و اجرای پروژه تا رسیدن به مرحله نتیجه انجام شود تا این پژوهش بتواند مشکل را حل کند.

وی افزود: کل فرایند از مرحله نیاز سنجی تا مرحله بکارگیری نتایج و دستاوردهای پژوهش اقدامی است که حوزه پژوهش در معاونت برنامه ریزی انجام می دهد.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با تاکید بر حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: بخشی از مشکلات از طریق حمایت مادی و معنوی از پایان نامه ها حل می شود و به همین دلیل طی سال های اخیر بیش از ۲۰۰ مورد حمایت مادی و معنوی از پایان نامه های دانشجویی توسط واحد پژوهش شهرداری اصفهان انجام شده است.

ابراهیمی ادامه داد: بخش دیگر پژوهش های مسأله محور، مربوط به پروژه های کوچک است که در این رابطه هم از سال گذشته تاکنون برای حدود ۹۰ پروژه مسأله محور با دانشگاهها و مراکز پژوهشی قرارداد داشته ایم.

وی یادآور شد: این پروژه ها به لحاظ دامنه موضوعی و محدوده  مطالعه در مقیاس کوچک هستند و در حال حاضر ۶۰ مورد آنها تحویل داده شده است.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالانه ۱۰ تا ۱۵ پروژه کلان همچون طرح جامع حمل و نقل بار و آلاینده ها را فعال می کنیم که برخی پروژه ها عدد قابل توجهی دارند و دامنه اطلاعات آنها گسترده است.

وی در ادامه با اشاره به انجام پروژه های نظر سنجی و نیاز سنجی که یک سال در میان به صورت موضوعی تعریف می شوند، تصریح کرد: دیگر فعالیت ما تشکیل اتاق های فکر تخصصی است که سال گذشته در معاونت های مختلف ۵ اتاق فکر در بخش های منابع انسانی، عمران شهری، حمل ونقل، مدیریت بحران  و فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت داشت.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: مدیریت مطالعات و پژوهش، حوزه های اجرایی شهرداری را پشتیبانی علمی می کند.

کد خبر 325464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.